Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@08:49:42 GMT

سازمان نظام پزشکی را از سیاسی کاری پاک خواهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۶۳۷۹

سازمان نظام پزشکی را از سیاسی کاری پاک خواهم کرد

محمد رئیس زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مهم‌ترین اولویت برای سازمان نظام پزشکی، ایجاد انسجام و یکپارچگی در بین جامعه پزشکی است و بعد، پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشتی در حوزه سلامت کشور است.

وی با عنوان این مطلب که تا زمانی که وضعیت جامعه پزشکی به سامان نباشد، ارائه خدمات مطلوب به مردم امکان پذیر نیست، افزود: انطباق حقوق مردم و جامعه پزشکی، به نفع مردم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا، این تصور که کسی بخواهد به بهانه دفاع از حقوق مردم، مصالح جامعه پزشکی را نادیده بگیرد، بیشترین صدمه را به مردم خواهد زد.

رئیس زاده تاکید کرد: این ادبیات باید در بین مسئولین نهادینه شود که رفع دغدغه‌های جامعه پزشکی منجر به بهبود وضعیت خدمات سلامت به مردم خواهد شد.

رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چرا سازمان نظام پزشکی تاکنون آن طور که باید نتوانسته از حقوق صنف دفاع کند، گفت: دلایل زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان عنوان داشت که مؤلفه‌های قدرت در سازمان نظام پزشکی از هم جدا شده است.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی باید بتواند این مؤلفه‌ها را گردهم آورد و در این راه، تک تک اعضای سازمان که بیش از ۳۰۰ هزار نفر هستند، و همچنین مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و شورای عالی نظام پزشکی و پیشکسوتان جامعه پزشکی، می‌بایست مشارکت کنند.

رئیس زاده ادامه داد: تجمیع مؤلفه‌های قدرت، می‌تواند به بهبود وضعیت جامعه پزشکی کشور منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه حقوق معطل مانده جامعه پزشکی را پیگیری خواهم کرد، تصریح کرد: اگر اوضاع جامعه پزشکی به سامان شود، نفع آن حتماً به مردم می‌رسد. زیرا، پیگیری مطالبات جامعه پزشکی در ذات خود، خدمت به مردم است.

رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران افزود: اگر جامعه پزشکی دغدغه داشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت که مردم خدمت با کیفیت دریافت کنند. در واقع، مردم دغدغه نهایی ما هستند.

وی با انتقاد از شرکای دولتی سازمان نظام پزشکی که در تعیین تعرفه‌ها یکجانبه گرایی می‌کنند، گفت: تعرفه‌های پزشکی هیچ نسبتی با وضعیت موجود اقتصادی کشور ندارد و مراکز درمانی، کلینیک‌ها و مطب‌ها، نمی‌توانند با این تعرفه‌ها به کار خودشان ادامه بدهند.

رئیس زاده در واکنش به کارکرد سیاسی سازمان نظام پزشکی، تاکید کرد: بنده رسماً اعلام کرده ام که ساحت سازمان نظام پزشکی را از هر گونه سیاسی کاری پاک خواهم کرد.

کد خبر 5318128

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد رئیس زاده سازمان نظام پزشکی تعرفه های پزشکی واکسن کرونا ویروس کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان نظام پزشکی آمار کرونا بهرام عین اللهی سازمان بیمه سلامت علیرضا زالی دیابت اهدای خون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آلزایمر افسردگی سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی رئیس زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات دولت، حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل بگیر هستند، ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان ۲۲ درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه ۶۹۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

پیش‌ازاین سازمان تأمین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان خود در اردیبهشت‌ماه خبر داده بود. طبق روال معمول، این سازمان پیشنهاد خود برای افزایش حقوق بازنشستگان را به دولت ارسال می‌کند و بعد از تصویر در هیات وزیران، روی دریافتی بازنشستگان اعمال خواهد شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، دیروز در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت از تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در هیات دولت خبر داد.

جزئیات اعلامی از سوی بهادری جهرمی برای میزان افزایش حقوق مستمری بازنشستگان حاکی از این است که پیشنهاد تأمین اجتماعی مبتنی بر مصوبه شورای عالی کار برای دستمزد سال ۱۴۰۳ کارگران بوده است.

او اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. همچنین برای سایر سطوح ۲۲ درصد به‌اضافه عدد ثابت ۶۹۰ هزار تومان در هیات وزیران تصویب شد.

چندی پیش، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: حقوق بازنشستگان در فروردین‌ماه، بدون تغییر نسبت به سال قبل واریز شده؛ اما افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین آنها نیز همراه با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش همشهری، بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش حقوق ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی اعم از مستمری‌بگیر و بازنشسته، هر سال به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به‌نحوی‌که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل دستمزد مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

این در حالی است که بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، هیات مدیره این سازمان پیشنهادی برای افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان تدوین کرده و به هیات دولت ارائه می‌کند و از آنجایی که تأکید ماده ۹۶ بر جبران هزینه‌های متورم زندگی در طول یک سال است و نرخ تورم رسمی یکی از مصادیق افزایش هزینه‌های زندگی محسوب می‌شود، باید در تعیین مستمری، نرخ تورم نیز مدنظر قرار بگیرد درحالی‌که در تعیین دستمزد کارگران لزوماً این موضوع مدنظر قرار نمی‌گیرد.

کارگران با استناد به همین ماده‌قانونی، خواستار افزایش حقوق بازنشستگان با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند؛ چراکه در این ماده‌قانونی فقط دولت مکلف شده حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل دستمزد مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد و از آنجایی که اوضاع معیشتی بازنشستگان مساعد نیست و امکان کار بیشتر و شغل دوم برای تأمین معاش را ندارند، از دولت می‌خواهند مستمری‌ها را بیشتر افزایش دهد.

کد خبر 848765 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق و دستمزد سازمان تامین اجتماعی

دیگر خبرها

  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود