Web Analytics Made Easy - Statcounter

زلزله ای به بزرگی ۵.۷ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه صبح امروز (دوشنبه) چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند. این زمین‌لرزه در مرز استان مذکور و استان خوزستان رخ داده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون این زلزله در موقعیت ۳۲.۴۰ عرض شمالی و ۴۹.۷۸ طول شرقی ثبت شده است.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است اما زلزله در استان خوزستان نیز با شدت بالا احساس شده است.

بر پایه این گزارش، محل وقوع این زمین‌لرزه در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری - حوالی چلگرد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است. 

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد در استان چهارمحال وبختیاری۳۷ کیلومتری قلعه خواجه در استان خوزستان، ۶۳ کیلومتری شهرستان ایذه، ۱۰۲ کیلومتری شهرکرد و ۱۵۸ کیلومتری اهواز رخ داده است.

خوزستان در حالت آماده‌باش

در پی زمین‌لرزه امروز در مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری، مدیریت بحران استانداری خوزستان به ستادهای تحت مدیریت خود اعلام آماده‌باش کرد.

شهاب صدیقی به ایرنا اظهار داشت: این زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر مابین قلعه خواجه در اندیکا خوزستان و چهلگرد در استان چهارمحال وبختیاری به وقوع پیوسته است.

مدبر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: بدین منظور به همه فرمانداری ها و دستگاه های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده باش شد. 

وی بیان کرد: گروه های ارزیاب نیز به نقاط مختلف استان خوزستان برای بررسی هر گونه خسارت وارده اعزام شده اند.

اعزام تیم ارزیاب به منطقه

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری هم به ایرنا گفت: یک گروه امدادی ارزیاب اولیه با هماهنگی فرمانداری کوهرنگ به منطقه زلزله‌زده مرز بین این استان و استان خوزستان اعزام شد.

خسرو کیانی افزود: تاکنون گزارش کاملی در خصوص خسارت زلزله صبح امروز در حوالی شهر چلگرد گزارش نشده است اما تیم ارزیاب برای بررسی بیشتر موضوع به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: از آنجاکه منطقه کوهستانی است و جمعیت کمی در این منطقه ساکن است، احتمال اینکه خسارت سنگینی به بار آمده باشد، وجود ندارد و امید می‌رود تلفات جانی هم نداشته باشد.

آماده باش ۳ استان و اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر در پی زلزله در حوالی چلگرد/ احتمال ریزش کوه

آماده باش ۳ استان و اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر در پی زلزله در حوالی چلگرد/ احتمال ریزش کوه

رییس سازمان امداد و نجات از آماده باش ۳ استان و اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر در پی زلزله در حوالی چلگرد خبر داد.

 «مهدی ولی‌پور»، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع زمین لرزه در مناطق غربی کشور گفت: زلزله‌ای به عمق ٥/٧ریشتر در عمق ١٠ کیلومتری ساعت : ٦:٩ صبح امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۰، مرز استان های خوزستان، چهار محال وبختیاری حوالی چلگرد را لرزاند که تا الان ٥ تیم ارزیاب از استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری به منطقه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: به استان های معین اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد اعلام آماده باش شده است

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش مرکز EOC استان خوزستان مبنی بر کوهستانی بودن منطقه، احتمال ریزش کوه در منطقه وجود دارد.

کد خبر 630281 برچسب‌ها زلزله استان چهار محال و بختیاری استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله استان چهار محال و بختیاری استان خوزستان آماده باش ۳ استان و اعزام ۵ تیم ارزیاب چهارمحال و بختیاری استان خوزستان زمین لرزه زمین لرزه هلال احمر حوالی چلگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • قلعه خواجه لرزید
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند