Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بر اساس ارزیابی سالانه مرکز همکاری‌های علمی و بین‏ المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص فعالیت‌های علمی بین المللی دانشگاه‏ها و مراکز پژوهشی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، دانشگاه تبریز با طی روند صعودی در سال‌های اخیر، جایگاه پنجم دانشگاه‌های کشور و جایگاه سوم دانشگاه‌های جامع و برتر کشور را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شجاعی مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز گفت: این ارزیابی بر اساس اطلاعات مراکز علمی، آموزشی و دانشگاه‌های کشور که در سامانه ارزیابی بین‌المللی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی به آدرس rms.cissc.ir بارگذاری شده و بر اساس فرآیند تعریف شده، مراحل سنجش و تحلیل و راستی آزمایی را طی کرده انجام شده است.

 شجاعی تعداد نشست‌های مجازی با اساتید و پژوهشگران بین المللی، تعداد طرح‌های مشترک تحقیقاتی، میزان گرنت‌های بین المللی دریافتی، تعداد دانشجویان بین الملل، تعداد دوره‌های آموزشی مشترک، تعداد اعطای فرصت مطالعاتی به دانشجویان پسا دکتری بین المللی و اعضای هیات علمی خارجی، تعداد مقالات مشترک بر مبنای WOS، رتبه در بین دانشگاه‌های معتبر دنیا بر مبنای ISC از جمله شاخص‌های مورد ارزیابی دانشگاه‌ها بوده است.

او افزود: در این ارزیابی، دانشگاه تبریز با برگزاری ۸۰ رویداد علمی مجازی رتبه ششم، اجرای ۶۲ طرح مشترک تحقیقاتی با اساتید خارجی جایگاه دوم، دریافت بیش از ۷۰۰ هزار دلار اعتبار بین‌المللی رتبه نهم، جذب ۶۸۷ دانشجویان خارجی جایگاه ششم، برگزاری ۲ دوره مشترک آموزشی رتبه سوم، ارایه ۶ فرصت مطالعاتی به محققین پسادکتری و اعضای هیات علمی خارجی جایگاه سوم، ارایه ۱۰۲۶ مقاله مشترک بر مبنای WOS سال ۲۰۲۰ رتبه دوم و کسب جایگاه ۱۰۰۰-۹۰۱ دنیا در ارزشیابی بین المللی ISC رتبه چهارم را به دست آورده است.

در این ارزیابی دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، تهران، فردوسی مشهد و صنعتی شریف به ترتیب جایگاه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تبریز وزارت علوم دانشگاه تبریز بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد