Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@14:28:41 GMT

مذاکرات ریاض با واشنگتن برای پایان جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۶۵۸۴

مذاکرات ریاض با واشنگتن برای پایان جنگ یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، وزیر امور خارجه عربستان سعودی از گفتگو با آمریکا برای پایان جنگ یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، «فیصل بن فرحان» گفت که ریاض در حال انجام مذاکرات فشرده با واشنگتن برای توقف جنگ یمن است.

این در حالی است که وزیر خارجه سعودی پیش از بدون اشاره به تشدید حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به یمن و محاصره مردم این کشور مدعی شده بود که اقدامات انصارالله یمن خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحان ادعا کرد: ادامه روی آوردن حوثی ها به گزینه‌های نظامی در یمن خطرناک است. حوثی ها به اقدامات نقض کننده با وجود طرح‌های آتش بس ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن ضمن دروغ خواندن ادعاهای مقامات سعودی و آمریکایی درباره تلاش‌شان برای تحقق صلح در یمن، گفت: مقدمه تحقق صلح در یمن توقف تجاوز و پایان محاصره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص تبلیغات دروغین عربستان سعودی و متحدان آن پیرامون جنگ در یمن، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در این زمینه گفت: آمریکا و عربستان سعودی در زمینه تحقق صلح در یمن جدیت ندارند. آنها همچنان به تجاوز نظامی علیه مردم یمن ادامه می‌دهند.

این مقام ارشد یمن افزود: در عین حال، سعودی‌ها و آمریکایی‌ها به صورت مداوم از طرح‌های خود برای تحقق صلح در یمن سخن می‌گویند. مقدمه برقراری هرگونه صلح در یمن توقف تجاوز و پایان محاصره است. ما همواره برای صلح آماده بوده‌ایم.

پیشتر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد: کسی که به دنبال صلح در یمن است باید تجاوز نظامی را متوقف سازد.

عبدالسلام همچنین عنوان کرد: مقدمه برقراری هرگونه صلح در یمن توقف تجاوز، لغو محاصره و خروج نیروهای بیگانه و اشغالگر از این کشور است. یمن تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و اکنون حق آزادی و استقلال خود را مطالبه می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه صفر پیمان جبلی فاتحان خیبر علی سلاجقه فرشاد مهدی پور عربستان آمریکا مذاکرات جنگ یمن پایان جنگ اعمال ماه صفر پیمان جبلی فاتحان خیبر علی سلاجقه فرشاد مهدی پور تحقق صلح در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد