Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان از انتهای مهر ماه آغاز خواهد شد. فصل بیست و یکم لیگ برتر دیر‌تر از همیشه و در شرایطی که سال شلوغی را به دلیل بازی‌های ملی و باشگاهی در پیش داریم با وضعیتی دشواری رو به رو شده است.

در میان تمام مشکلاتی که برای آغاز رقابت‌های لیگ برتر وجود دارد بحث داوری فوتبال کشورمان و مسابقات لیگ برتر نیز مطرح شده است، داوری که در فصل گذشته و به دلیل اشتباهات فراوان و بزرگی که در بسیاری از مسابقات انجام شد اکنون با دیدی دیگر به آن نگاه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوری که اکنون شاید درخواست تمام تیم‌های لیگ برتری کشورمان استفاده از سیستم var باشد سیستمی که با وجود انتقاد‌های درستی که نسبت به آن مطرح شده است، اما در بسیاری اوقات می‌تواند باعث کاهش اشتباهات شود.

اما این موضوع را هم باید به آن اشاره کرد که ورود این سیستم به همین راحتی نخواهد بود و برای ورود کمک داور ویدیویی باید پروسه‌ای را طی کرد و داوران ما باید برای استفاده از این سیستم آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، آموزشی که چند ماهی طول خواهد کشید و موضوع آسانی نخواهد بود.

فدراسیون فوتبال و کمیته داوران فدراسیون فوتبال، اما در یکی از تصمیمات بحث بر انگیز خود در سال جدید تصمیم گرفتند که تعداد داوران و کمک داوران لیگ برتر را نسبت به لیگ بیستم کاهش دهند و تنها از نصف تعداد داوران دوره قبل یعنی ۹۰ نفر استفاده کنند. اتفاقی که درستی و یا اشتباه بودن آن چندان مشخص نیست، اما می‌توان امیدوار شد تا داورانی که تجربه بسیار کمی دارند به راحتی داوری بازی‌های مهم لیگ برتر را عهده دار نشوند و اشتباهات در مسابقات کمتر شود.

این موضوع حتی می‌تواند حس رقابت را میان داوران زیاد کند و همین موجب بهتر شدن داوری‌ها می‌شود، زیرا هر داور سعی می‌کند خودی نشان دهد تا در این لیست ۹۰ نفره جای بگیرد.

حسن کامرانی فر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال و داور سابق فوتبال ایران درباره داوری لیگ برتر گفته است: با توجه به حضور ۱۸۰ داور در لیگ قبل، هیچ‌کدام از داوران ما بیش از ۱۰ قضاوت نداشتند و داوری یادشان می‌رفت. برای لیگ امسال ۳۰ داور اصلی و ۶۰ کمک داور داریم و هر داوری که فصل قبل در بیش از ۲ بازی اشتباه تاثیرگذار داشته، در لیگ امسال جایی ندارد. همچنین حق‌الزحمه داوران ۴ برابر شده و هر داور برای قضاوتش ۴ میلیون دریافت می‌کند.

این صحبت‌ها نشان از تصمیم برای حل شدن مشکلات داوری است، مشکلاتی که اگر حل شود می‌توان انتظار داشت تا داوران دیگری نیز مانند علیرضا فغانی را در کشورمان رشد دهیم تا باعث افتخار شوند و در مهمترین مسابقات بین المللی اسم ایران را مطرح کنند.

علی خسروی داور پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره شرایط داوری فوتبال ایران اظهار کرد: با توجه به شروع فصل جدید، داور‌های ما باید در ۳ زمینه آمادگی داشته باشند. مورد اول آمادگی بدنی و جسمانی آن‌ها است، داور‌ها باید مانند بازیکنان، از آمادگی بدنی مطلوبی برخوردار باشند. دوم اینکه باید آمادگی روانی و فکری داشته باشند. نکته سوم این است که باید امنیت مادی و معنوی داشته باشند. منظورم از این صحبت این است که باید پول خوبی به داور‌ها بدهند تا انگیزه لازم برای داوری ایجاد شود. هواداران نباید زمانی که داور اشتباه می‌کند، به اون توهین کنند. تیم‌ها نباید شکست خود را گردن داور بیاندازند. اگر این ۳ مورد رعایت شود، داور‌ها نسبت به فصل گذشته لیگ برتر عملکرد بهتری خواهند داشت.

خسروی در مورد تاثیر کمک داور ویدیویی در لیگ برتر گفت: اول باید فرهنگ کمک داور ویدیویی در فوتبال ما جای خود را پیدا کند. فوتبال کشورمان هنوز ظرفیت استفاده از کمک داور ویدیویی را ندارد.

او بیان کرد: در دیدار تیم‌های فوتبال ایران و پرتغال، وقتی داور با استفاده از کمک داور ویدیویی پنالتی برای ما اعلام نکرد، باز هم اعتراض کردیم. اگر کمک داور ویدیویی هم به فوتبال ما بیاید، باز هم همه چیز را گردن داور می‌اندازیم و فحاشی می‌کنیم. کمک داور ویدیویی می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ما کند به شرطی که فرهنگ آن را داشته باشیم.

او در پایان گفت: داور‌ها باید اعتماد به نفس خود را بیشتر کنند. اگر کسی آمادگی ذهنی و روانی ندارد، داوری را قبول نکند. داور‌ها باید بیشتر قوانین را بخوانند و به آن‌ها پایبند باشند. آن‌ها باید سعی کنند در بهترین شرایط پا به زمین مسابقه بگذارند.

لیگ برتر فوتبال ایران از تاریخ ۲۷ مهر آغاز می‌شود؛ تاریخی که هر چقدر دیر باشد و برنامه را برای تیم‌های لیگ برتری سخت کند، فرصت مناسبی است تا اعضای فدراسیون و کمیته داوران فکری به حال مشکلات داوری و حل آن بکنند.

بیشتر بخوانید

نشست مشترک آجرلو و مجیدی پیرامون مسائل باشگاه استقلال

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داوران فوتبال لیگ برتر فوتبال کمک داور ویدیویی فوتبال کشورمان فوتبال ایران لیگ برتر داور ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

در پی اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی نونهالان مازندران و مجروح شدن داور، جلسه‌ای در هیئت کشتی استان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های گذشته رقابت‌های کشتی نونهالان استان مازندران به جنجال کشیده شد و داور یکی از مبارزه‌ها مورد ضرب‌وشتم عده‌ای قرار گرفت.

فیلم منتشرشده در فضای مجازی از استفاده برخی افراد از چاقو، در حین درگیری داشت و با اتفاقاتی که در سالن رخ داد، داور که به شدت مجروح شده بود، در بیمارستان بستری شد.

در همین رابطه باتوجه به اینکه رئیس هیئت کشتی مازندران سرپرست تیم ملی فرنگی است و همراه با نیما صادقی داور S1 ایران که ریاست کمیته داوران هیئت مازندران را برعهده دارد، درگیر مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک بودند، روز گذشته (پنجشنبه) برای بررسی ابعاد ماجرا جلسه‌ای تشکیل شد.

این وضعیت مورد اعتراض داوران استان قرار گرفته و اینطور که پیداست در صورت عدم برخورد جدی و قاطع با چنین اتفاقاتی، اینگونه درگیری‌ها و ضرب‌وشتم‌ها رفته رفته در کشتی استان همه‌گیر می‌شود.

نیما صادقی رئیس کمیته داوران هیئت کشتی مازندران در همین رابطه به تسنیم گفت: در این جلسه تعدادی از داوران بین‌المللی استان حضور داشتند، رئیس هیئت قول پیگیری داد و مسائل دادگاهی داوری که مورد ضرب‎وشتم قرار گرفته بود نیز در حال انجام است. قول داده شد که در بحث امنیت داوران و سالن، کارگروهی پیش از مسابقات تشکیل شود که همه مسائل مد نظر قرار داده و تا جایی که امکان دارد در این خصوص جلوی اتفاقات بد گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ