Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:49:27 GMT

شورای مُزد فرش دستبافت در همدان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۷۰۱۲

شورای مُزد فرش دستبافت در همدان راه‌اندازی شد

ایسنا/همدان رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از راه‌اندازی و تشکیل شورای مُزد فرش دستباف این استان خبر داد.

آقایار فراشی در گفت‌و گو با ایسنا،اظهار کرد: شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان تشکیل و راه‌اندازی شده و  تولیدکننده و بافندگان استان  می‌توانند  به راحتی برای قیمت‌گذاری فرش خود و یا تعیین دستمزد بافنده به این شورا مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به  اینکه دفتر شورای مُزد استان همدان در اتحادیه صنف واقع در سرای روحانی قرار دارد، تصریح کرد:آقایان کندی رئیس شورا ، صباغ نایب رئیس و  ایزدی دبیر این شورا تعیین شده‌اند .

فراشی با بیان اینکه شورای مُزد فرش دستباف در سطح کشور تنها در استان قم وجود دارد و شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان دومین شورای  مُزد فرش دستبافت راه‌اندازی شده در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: استان همدان چندین سال پیش تنها دارای شورای فنی فرش بود که این شورا نیز به دلایل مختلف از چندین سال پیش منحل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم وجود شورای مُزد فرش دستبافت  موجب آن بوده که  در حق بافنده ظلم شده و  دستمزد واقعی نامشخص باشد و بافنده و یا تولیدکننده به حق واقعی خود  نرسیده  و بیشترین سود را دلالان  و واسطه‌های فرش  ببرند.

فراشی ادامه داد: با راه‌اندازی این شورا در  واقع شورای مزد قیمت واقعی فرش را اعلام کرده و تولیدکننده و بافنده از قیمت واقعی  فرش دستباف  باخبر می‌شوند و ضمن اینکه این قیمت‌ها در قیمت مصرف‌کننده تأثیری ندارد  اما سود دلال و واسطه منطقی و کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن بافنده و تولیدکننده از عیب فرش که بر روی قیمت تأثیر دارد،  باخبر شده و  در تولیدات بعدی خود لحاظ می‌کنند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان همچنین بابیان اینکه استان همدان دارای ۵۰ هزار نفر بافنده فرش است، افزود: سالیانه ۲۰ هزار متر مربع فرش دستبافت در سطح استان همدان توسط بافندگان فرش تولید می‌شود و این استان جزء شش و یا هفت استان‌های برتر در تولید فرش و فعالیت‌های مرتبط با فرش به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا،استان همدان دارای ۴۰ برند فرش بوده که هر شهر استان دارای دو تا سه طرح است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها فرش دستبافت دلالان برند توليد بافنده فرش صنعت و معدن استان همدان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷ قاچاقچی چکاوک‌ها در همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • دستگیری ۷ قاچاقچی چکاوک‌ها در همدان
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی