Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحقق کامل برنامه خرید تضمینی ابلاغی با توجه به گستردگی اراضی دیم در استان قزوین در گرو بارندگی های مناسب و مدیریت مطلوب مزرعه از سوی کشاورزان در مراحل کاشت، داشت و برداشت است.

این مسوول با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم در استان قزوین هرساله از خرداد تا شهریورماه، همزمان با برداشت این محصول در مزارع دیم، آبی، نقاط گرمسیر و سردسیر انجام می شود، تصریح کرد: سال زراعی گذشته خرید تضمینی ۲۲۷ هزار تن گندم به استان قزوین ابلاغ شده بود که به دلیل کاهش شدید بارندگی ها، این میزان به ۱۶۰ هزار تن کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین سال گذشته رتبه یازدهم کشور را در خرید تضمینی گندم از کشاورزان به دست آورد.

وی یادآور شد: مطابق سال های اخیر برنامه خرید تضمینی کلزا نیز با هدف کمک به تامین دانه های روغنی در دستور کار قرار خواهد داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه خودکفایی در تولید محصولات مهم غذایی از اولویت ها و سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: دولت با هدف تامین امنیت غذایی هرساله اقدام به خرید تضمینی محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا می کند.

در سال زراعی جاری قرار است ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی استان قزوین به زیر کشت گندم برود که از این میزان ۱۰۷ هزار هکتار به دیم زارها اختصاص دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم استان قزوین خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم استان قزوین وزارت جهاد کشاورزی گندم استان قزوین خرید تضمینی خرید تضمینی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت