Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:33:56 GMT

۱۲ زندانی جرائم غیر عمد خراسان‌جنوبی آزاد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۷۰۹۲

۱۲ زندانی جرائم غیر عمد خراسان‌جنوبی آزاد می‌شوند

غلامرضا حسین‌پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: به مناسبت دهه آخر ماه صفر و ایام رحلت رسول مهربانی‌ها حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) ۱۲ نفر از زندانیان غیر عمد خراسان‌جنوبی آزاد می‌شوند.

مدیر عامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد هفت نفر به واسطه بدهی مالی و پنج نفر نیز به واسطه مهریه در زندان هستند، بیان‌کرد: مجموع بدهی این افراد پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین‌پور با بیان اینکه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رضایت شاکی گرفته شده است، عنوان کرد: یک میلیارد نیز آورده زندانیان بوده و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از ستاد دیه استان به صورت تسهیلات و بلاعوض به آنان کمک می‌شود تا به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

وی گفت: در مورد بدهکاران مهریه به هیچ عنوان کمک بلاعوض داده نمی‌شود و کمک به این قبیل زندانیان به صورت تسهیلات است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۲ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های خراسان‌جنوبی هستند، اظهارکرد: از این تعداد ۲۷ نفر بدهکار مالی، ۳۴ نفر بدهکار مهریه و یک نفر نیز بابت دیه در زندان است.

حسین پور با اشاره به اینکه مجموع بدهکاری این افراد ۱۴ میلیارد تومان است، گفت: خیران می‌توانند کمک‌های خود به این امر خداپسندانه را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ بانک ملی واریز کنند.

وی یادآور شد: همچنان که شهروندان عزیز مطلع هستند ستاد دیه در راستای آزادسازی زندانیان غیر عمد فعالیت می‌کند و زندانیان کیفری و جرائم عمد هر چند بدهی داشته باشند (بابت سرقت یا کلاهبرداری و …) مشمول حمایت و کمک‌های ما نمی‌شوند.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با همت خیران و کار فرهنگی رسانه‌ها و مطبوعات خراسان‌جنوبی باقی زندانیان غیر عمد استان نیز از زندان آزاد و به جامعه و زندگی عادی برگردند چون بسیاری از آنان افراد آبرومندی هستند.

کد خبر 5319494

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد دیه زندانیان جرایم غیر عمد بیرجند ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 کرمانشاه گرگان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی زلزله سیستان و بلوچستان عکس استانها قزوین خراسان جنوبی ستاد دیه غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد