Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: : شفافسازی در عملکرد شهرداری یکی از مطالبات مهم شورای اسلامی شهر از شهرداری زرین شهر به شمار می آید چراکه این مسئله همواره مورد انتقاد شهروندان بوده و نیاز است اقدامات در شهرداری به صورت شفاف به شهروندان گزارش شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سلیمیان در جمع مسئولان شهرستان لنجان یکی از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی شهر را انتخاب شهردار دانست و اظهار کرد: اعضا شورای اسلامی زرین شهر پس از اعلام نتایج انتخابات وظیفه تعیین شهردار را به عنوان نخستین اولویت برنامه کاری خود برای مدیریت هر چه کارآمدتر شهر ورد توجه قرار دادند و این روند پس از تحلیف شورای ششم ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای موفق، شهرداری را انتخاب می‌کند که دارای شاخصه‌های توانمندی بالایی باشد و در طول چهار سال فعالیت شوراها بتواند در راستای راهبردهای تعریف شده برای مدیریت شهری با اقتدار و بهترین کیفیت کارنامه‌ای درخشان از خود برجای بگذارد از این رو شورای دوره ششم با انتخاب سرپرست به گونه‌ای عمل کرد تا در زمان مناسب بتواند گزینه اصلح را از بین منتخبان خود برگزیند

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت انتخاب شهردار براساس ارزیابی توانمندی و تخصص، از ۲۶ گزینه دعوت شد تا اعضا شورا براساس ملاک‌های متعددی از جمله تعهد، تخصص، پاک دستی، امنت داری، مبارزه با فساد، استفاده از ظرفیت نخبگان و توجه به خرد جمعی که مد نظر داشتند فردی توانمند را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در نهایت از میان ۲۶ گزینه دعوت شده به صحن شورای شهر، حسین اسماعیلی احمدی با هفت رأی اعضا شورای زرین شهر به عنوان شهردار خطه طلایی ایران انتخاب شد.

سلیمیان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور شهروندان و مدیریت شهری با مشکلات متعددی مواجه هستند از این رو باید به عنوان خادمان مردم در شهرداری و شورای شهر به گونه‌ای عمل کنیم که درخواست‌های به حق شهروندان به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری به لحاظ قانونی، پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند، گفت: انتظار شهروندان از شهرداری و شورا به عنوان یک تیم هشت نفره آن بوده که وظیفه خود را به نحو احسن در قبال شهر انجام دهند و باید توجه داشت مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که مطالبات متعددی از سوی شهروندان در فضای حقیقی و مجازی مطرح بود.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر اضافه کرد: پروژه انتقال پساب شهرهای مجاور به ذوب آهن یکی از مباحث داغ این روزها به شمار می‌آید که باعث بروز نگرانی در بین شهروندان شده و امروز به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان خطه طلایی ایران انتظار دارند پروژه انتقال پساب به ذوب آهن با در نظر گرفتن حقوق شهر و شهروندان زرین شهر به مرحله اجرا برسد تا آسیبی به آنان و نسل‌های آینده وارد نشود.

سلیمیان یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر با آغاز فعالیت خود در دوره ششم این مطالبه را همچون دوره پنجم پیگیری کرد و باردیگر اعلام آمادگی می‌کنیم و به شرکت سهامی ذوب اهن کمک خواهیم کرد تا این پروژه اجرایی شود چراکه استفاده از پساب در صنعت را حق ذوب آهن می‌دانیم اما این حق نباید باعث ضرر و زیان شهر و شهروندان شود.

وی افزود: خشکاندن لاگون ها والحاق آن به زرین شهر خط قرمز شهرداری و شهروندان به شمار می‌آید و مدیریت شهری در دوره پنجم و ششم براین موضوع تاکید داشته‌اند از این جهت انتظار می‌رود مسئولان ذوب آهن نیز به این خواسته به حق شهروندان توجه ویژه داشته باشند و در مسیر انجام وظایف اجتماعی که بر عهده دارند گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر ساخت بیمارستان در خور شأن شهروندان را یکی دیگر از مطالبات آنان دانست و گفت: شهردار و اعضا شورای اسلامی زرین شهر موضوع احداث بیمارستان جدید را با برگزاری جلسات متعدد در استان و شهرستان پیگیری کرده‌اند و در کنار رئیس بیمارستان شهدای لنجان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا این پروژه به مرحله اجرا برسد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمامی در زرین شهر وجود دارد که پس از گذشت حدود ۱۵ سال از آغاز این پروژه‌ها همچنان به مرحله بهره برداری نرسیده است و یکی از پروژه‌هایی که مورد مطالبه خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران بوده مسقف سازی گلزار شهداست که این پروژه به عنوان پروژه‌ای دارای اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سلیمیان ادامه داد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر دیگر پروژه مهم در خطه طلایی ایران است که پس از گذشت ۱۶ سال از آغاز این پروژه و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در دوره پنجم و تصویب متمم قرارداد، به دلیل برخی مشکلات همچنان به صورت ۱۰۰ درصد راه اندازی نشده و ساخت و ساز در این پروژه به تعویق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به موقعیت استراتژیک این پروژه و قرار گرفتن آن در جوار کنارگذر غرب، صنایع مختلف و ایستگاه راه آهن ریز اعلام بار محصولات فولاد سبا و ذوب آهن در این شهرک به مرحله اجرا برسد و مسئولان استان همراهی لازم را برای تحقق وعده‌هایی که در این خصوص داده‌اند را داشته باشند.

وی اضافه کرد: راه اندازی شهرک مشاغل شهری، تعیین تکلیف زمین‌های غرب دانشگاه پیام نور زرین شهر، احداث جاده قلعه قاسم، اجرای خیابان شهدا، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا (ع)، ادامه خیابان بهشت و… از دیگر پروژه‌های نیمه تمام و مورد مطالبه شهروندان است که امیدواریم در این دوره براساس برنامه ریزی به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان شود.

سلیمیان تاکید کرد: شفاف‌سازی در عملکرد شهرداری یکی از مطالبات مهم شورای اسلامی شهر از شهرداری زرین شهر به شمار می‌آید چراکه این مسئله همواره مورد انتقاد شهروندان بوده و نیاز است اقدامات در شهرداری به صورت شفاف به شهروندان گزارش شود تا اعتماد شهروندان به مدیریت شهری افزایش یابد.

کد خبر 526558

منبع: ایمنا

کلیدواژه: راه ۴ ساله شفافیت زرین شهر پروژه هاي عمراني شورای شهر زرین شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرحله اجرا برسد شمار می آید مدیریت شهری زرین شهر ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد آبریز مطالبه مهم مردم است و این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی دوشنبه شب ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، افزود: امروز صدای انقلاب اسلامی در تمام دنیا شنیده می‌شود. مجری تلویزیون آمریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاهیان آمریکا شعارهایی با مضامین شعارهای شهدا، آیت الله خامنه‌ای، اسلام، عدالت، عزت و اخلاق می‌دهند. امروز می‌بینیم که شهدا چه عظمتی خلق کرده‌اند.

وی اظهار کرد: دیروز فریاد رهایی قدس را سر می‌دادیم. مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سر می‌دادیم. صدای ما صدای تنها بود، اما به برکت مقاومت شهدا و خون درخشان شهدا، امروز در همه دنیا شعارهای انقلابی اسلامی را سر می‌دهند. امروز در تمام جهان این شعار از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز شده است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: هر صدایی که راه شهیدان را جلوی پای ما قرار دهد، صدای خدا، اولیا و انبیاء است و هر صدایی که قصد داشت راه شهیدان را به فراموشی بسپارد، این صدا، صدای شیطان است.

وی با قدردانی از حضور مردم شهرستان کهگیلویه در اجلاسیه ۴۲۲ شهید، تصریح کرد: مردم، جوانان، دختران، زنان و مردان ما با وجود تلاش دشمنان راه شهیدان را گم نکرده‌اند، ان‌شاءالله پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته خواهد شد و صدای منجی عالم بشریت از تریبون‌های سراسر جهان شنیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: مردم این استان قدردان نعمت‌های انقلاب هستند. همه ما دوران ذلت‌بار طاغوت که نه جاده وجود داشت و نه امکانات را دیده‌ایم. آن دوران سراسر فقر، ذلت، خواری و عقب‌ماندگی بود؛ در حالی که سراسر کشور منابع نفتی وجود داشت و آن شاه ملعون می‌گفت آنقدر پول‌های هنگفت در اختیار داریم که نمی‌دانیم آن را چه کار کنیم.

حسینی عنوان کرد: امروز خدمات نظام رخ‌نمایی می‌کند و مردم ما شاکر و سپاسگزار هستند؛ اما ظرفیت جمهوری اسلامی بیشتر از این چیزها است. ظرفیت نظام ظرفیت جهانی است. با همه این سرمایه‌های بسیار گسترده، اما در بخشی از مسائل، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جاده‌های ارتباطی این استان مناسب نیست و بخشی از این راه‌های ارتباطی ایمنی لازم را ندارند. راه آهن یاسوج یکی از مطالبات ماست که خیلی وقت پیش مصوب شده، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سدهایی که در این استان وجود دارد، کمترین بهره‌ای از آن‌ها نصیب مردم این استان می‌شود. همانطوری که نفت ما برای همه قابل استفاده است و ما خوشحالیم که آب داریم و همه از آن بهره می‌برند؛ اما توقع داریم که مردم این استان از آب سدها بهره کافی را ببرند.

به گزارش ایسنا، حسینی تاکید کرد: سد چم‌شیر دو میلیارد حجم ذخیره‌سازی دارد؛ اما در تقسیم این آب استان کهگیلویه و بویراحمد بهره کمی دارد. از سد مارون بهره نمی‌بریم و بیشترین سهم آب سد کوثر به استان‌های همجوار می‌رسد. انتظار می‌رود حق‌آبه استان کهگیلویه و بویراحمد از این سدها دیده شود. احداث سد آبریز مطالبه مهم مردم استان است بنابراین این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد