Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا کیانی قهرمان تالو و ووشو کشورمان از شرایط این روزهای خود و حضور در مسابقات قهرمانی چین می گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا کیانی دختر ووشو کار تیم ملی روزهای قبل با تیم سپاهان به مقام قهرمانی لیگ برتر ووشو دست یافت. کیانی همراه با زردپوشان اصفهانی پس از پیروزی ۹بر۳ مقابل دانشگاه آزاد برای چهارمین بار متوالی سپاهان را قهرمان رقابت‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی و دیگر ملی پوشان کشورمان روزهای آتی در مسابقات آنلاین قهرمانی چین باید به مصاف حریفان بروند. حضور این دختر ووشو کار اصفهانی در مسابقات پیش رو و دغدغه‌های وی در ورزش ووشو بهانه‌ای شد تا با وی گفت و گویی را داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید:

از شرایط تمرینات و آمادگی خودتان صحبت کنید. اوضاع چطور پیش می‌رود؟

آمادگی نسبتاً خوبی دارم. با توجه به اینکه دو سال از مسابقات دور بودیم اما با برگزاری مسابقات لیگ برتر آمادگی نسبی پیدا کردیم. شرایط تمرینات خیلی بهتر شده، توانستیم مسابقات لیگ را با قهرمانی پشت سر بگذاریم و تقریباً ۱۰ روز در اردوهای لیگ قرار داشتیم. امسال نیز با تیم سپاهان توانستیم قهرمان رقابت‌ها شویم. البته این روزها برای مسابقات آسیایی چین آماده می‌شویم.

از مسابقات چین بگویید. آیا برای این رقابت‌ها آماده هستید؟

مسابقات آنلاین چین را پیش رو داریم که چند روز دیگر برگزار می‌شود. بعد از مسابقات لیگ سعی شده تا تمرینات منظم و مداومی را داشته باشیم تا بتوانیم اوج عملکرد را در تورنمنت پیش رو نمایش دهیم. در حال حاضر در یک اردوی ۱۰ روزه برای مسابقات چین هستیم. بازیکنانی که برای این اردو از سوی کادر فنی تیم ملی انتخاب شده‌اند در اردو هستند و همگی در حال کار هستیم. البته این را نمی دانم که برای مسابقات چین فیلم‌ها ضبط می‌شوند یا به صورت آنلاین عملکردمان به نمایش در می‌آید اما تمام تلاش مان را برای کسب مدال انجام می‌دهیم.

آیا در این مدت حمایت‌هایی از سوی فدراسیون و هیئت ووشو استان انجام گرفته است؟

بله حمایت‌هایی بوده است. اما خواسته‌ام این است که هیئت ووشو و فدراسیون از قهرمانان خود برای انتقال تجربه و شناسایی استعدادها استفاده کند تا چرخه قهرمان پروری در استان اصفهان ادامه داشته باشد. در این مدت که کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرده آنقدر شرایط تمرینی سخت بوده که به دلیل استرس‌هایی که برای همه ورزشکاران وجود داشته سعی کرده‌ام در خانه تمرین کنم. چرا که در محیط‌های سر بسته به دلیل ترس از ابتلاء به بیماری کرونا عملکرد پایینی خواهیم داشت اما با این وجود سعی کرده‌ام اوج عملکرد را حفظ کنم. در واقع نمی‌توان انتظارات زیادی از نتیجه خوب ورزشکاران داشت اما با همین اردویی که فدراسیون ترتیب داده مطمئناً اوضاع خیلی بهتر می‌شود.

در خصوص المپیک صحبت کنید. به نظر شما نبود ووشو و تالو در این مسابقات چقدر احساس می‌شود؟

المپیک واقعاً تالو و تالو را کم دارد. اینها رشته‌های مهیج و زیبا هستند که اگر وارد مسابقات المپیک شوند می‌تواند به عنوان یکی از جذاب ترین و پر بیننده ترین رشته‌ها به حساب بیاید. این رشته دست کمی از رشته‌های دیگر مثل ژیمناستیک ندارد و امیدوارم شاهد حضور آن در مسابقات بعدی المپیک باشیم. کم سن تر که بودم فکر می‌کردم این رشته در المپیک حضور دارد و می‌توانم روزی به آرزویم برسم البته هنوز هم امیدوارم که روزی بتوانم در المپیک مسابقه بدهم.

در لیگ ووشو با سپاهان قهرمان رقابت‌ها شدید. از این مسابقات بگویید

روزهای منتهی به شهریور ماه لیگ ووشو برگزار شد و با تیم سپاهان در مسابقات شرکت کردم. با دانشگاه آزاد و تیم البرز رویارویی سختی داشتیم و توانستیم آنها را از پیش رو برداریم و سپاهان برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ شد.

این روزها استان اصفهان درگیر و دار انتخاب استاندار است. مطالبه شما به عنوان یک ورزشکار اصفهانی و قهرمان جهان از مسئولان استان چیست؟

واقعیت این است که پنج یا شش سالی می‌شود که حتی مراسم تجلیل از قهرمانان در اصفهان نداریم. به نسبت استان‌های دیگر که از قهرمانان المپیک یا جهان خود قدردانی می‌کنند، این مورد در اصفهان مشاهده نمی‌شود. حتی قبل تر مسئولان اصفهانی وعده‌هایی را در خصوص مسابقات آسیایی دادند که هیچکدام به طور کامل عملی نشد.

کم‌ترین انتظار این است که به بازیکنان و ورزشکاران قهرمان و زحمت کش همه رشته‌ها توجه ویژه ای داشته باشند. مراسم‌هایی از قبیل استقبال و تجلیل از مدال آوران و قهرمانان اصفهانی قطعاً باعث روحیه‌ای دو چندان برای آنها می‌شود. وقتی آن حمایت نباشد ورزشکاران خیلی زودتر از موعد به بازنشسته شدن و امرار معاش از طریق امور دیگر فکر می‌کنند.

متأسفانه در استان اصفهان کم لطفی زیادی در حق ورزشکاران می‌شود و بهانه هم این است که چون تعداد ورزشکاران زیاد است این اهمیت کم شده است اما به زعم بنده چون تعداد قهرمانان و مدال آوران زیاد است باید توجه و اهمیت هم افزایش پیدا کند تا شاهد این نباشیم که ورزشکاران اصفهانی از تیم‌های دیگر استان‌ها در مسابقات شرکت می‌کنند یا حتی از اصفهان برای همیشه مهاجرت کرده‌اند!

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 524763

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم ملی ووشو هیأت ووشو استان اصفهان فدراسیون ووشو هیأت ووشو لیگ برتر ووشو زهرا کیانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رقابت ها رشته ها پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش

عزیزاله فرضی پور معاون ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: «منصوریان» که قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد و هم اکنون رییس هیات ووشو منطقه آزاد کیش نیز است، با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در کشور چین موفق به دریافت سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی ووشو استرالیا شد.

وی افزود: این ورزشکار نامی کشور در وزن ۶۰ کیلوگرم با شکست دادن حریفی از ترکیه و باخت در برابر حریف چینی به مدال نقره بسنده کرد.

معاون ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به قضاوت پایان «مجید خوبیاری» داور هیئت ووشو منطقه آزاد کیش در مسابقات انتخاباتی جام جهانی کیش اشاره کرد و گفت: خوبیاری که مسوولیت نایب رییس هیات ووشو منطقه آزاد کیش را نیز بر عهده دارد، مستقیما توسط فدراسیون جهانی جهت قضاوت به این دوره مسابقات دعوت و با عملکردی عالی موجب درخشش نام کشور عزیزمان در حوزه داوری شد.

وی افزود: «خوبیاری» پیش از این سابقه داوری در مجامع بین المللی از جمله مسابقات جهانی اندونزی را در کارنامه خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • ستاره سپاهان برای فولاد آرزو کرد!
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود