Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح دوشنبه در آئین تجلیل از تشکل‌های منتخب مسابقه عکس محرم ماندگار، منتخبین مسابقه پیک نسل حسینی، افراد برتر مؤسسات قرآنی و تعدادی از مداحان در مصلی جمعه گناوه با تسلیت ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) دارای شخصیتی و اخلاق بسیار والایی است و ایشان مایه رحمت برای همه عالمیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه افزود: هدف از بعثت پیامبر (ص) ترویج مکارم اخلاق در جامعه است که امروز متأسفانه در جامعه کمرنگ شده است و جامعه امروز به مکارم اخلاق پیامبر اکرم (ص) نیاز مبرم دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بهترین ابزار برای پیوند در جامعه اخلاق است افزود: بسیاری از آسیب‌های جامعه به دلیل بداخلاقی‌های اجتماعی است و رعایت اخلاق دینی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاق فضای مجازی در جامعه ضروری است.

امام جمعه گناوه گفت: اگر مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه همه ما تبیین و افشاگری است، این تبیین بایدها و نبایدهایی دارد و اگر بخواهیم در فضای مجازی به عنوان مبلغان و مروجان اهل بیت (ع) فعالیت کنیم باید این بایدها و نبایدها را رعایت کرد.

وی گفت: برای فعالیت در فضای مجازی باید اخلاق مدار بود و اخلاق را رعایت کرد و با منطق و اخلاقیات سخن بگوییم.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در آخرین وصیت خویش به دو امانت گران بهای اهل بیت (ع) و قرآن توصیه فرمودند که اگر بخواهیم گمراه نشویم و به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم باید به تاسی از اهل بیت (ع) به این دو متوسل شویم و از آنها جدا نشویم.

وی با اشاره به اینکه در منبر و مجالس امام حسین (ع) باید حرمت‌ها حفظ شود، افزود: در این ایام اگر برنامه‌هایی برگزارمی کنیم باید مدیریت شود، حرمت‌ها و حدود رعایت شود.

امام جمعه گناوه ادامه داد: امروز دشمنان سعی در ترویج و تبلیغات سو بر علیه اسلام و اهل بیت (ع) در فضای مجازی دارند و وظیفه همه ما این است که هوشیارانه عمل کنیم و با تبیین و افشاگری نقشه‌های آنها را نقش بر آب کنیم.

در پایان این آئین که با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار، امام جمعه گناوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان گناوه برگزار شد از تعدادی از مداحان، تشکل‌های منتخب مسابقه عکس محرم ماندگار، منتخبین مسابقه پیک نسل حسینی و افراد برتر مؤسسات قرآنی تجلیل شد.

کد خبر 5319404

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گناوه قرآن حسینی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1400 واکسن کرونا کرمانشاه گرگان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی زلزله سیستان و بلوچستان واکسیناسیون کرونا عکس استانها امام جمعه گناوه فضای مجازی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود