Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان اچ کی، فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات، نخست وزیر منتخب ژاپن امروز (دوشنبه) به طور رسمی صدمین نخست وزیر ژاپن شد. قرار است کابینه او تا پایان امروز معرفی می‌شوند.

کابینه سوگا، نخست وزیر سابق صبح امروز (دوشنبه) به طور کامل استعفا دادند و سپس جلسه عمومی برای نخست وزیری کیشیدا در جلسه عمومی مجلس نمایندگان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود کیشیدا امشب پس از مراسم تحلیف در کاخ امپراطوری، وارد دفتر نخست وزیری شده، با نماینده کمیتو یاماگوچی ملاقات کرده و ستاد کابینه را برای سازماندهی یک کابینه جدید تشکیل می‌دهد.

پس از آن نخست وزیر جدید ژاپن در کنفرانسی مطبوعاتی سیاست‌های آینده دولت خود را توضیح خواهدداد. کیشیدای ۶۴ ساله  پیشتر وزارت خارجه این کشور را به عهده داشت.

کیشیدا که رهبری جناح لیبرال دموکرات را بر عهده دارد، از حمایت بسیاری از قانونگذاران با سابقه برخوردار است و پس از شکست مقابل یوشیهیده سوگا در سال گذشته، دومین تلاش خود را برای به دست آوردن کرسی رهبری جناح لیبرال دموکرات انجام داد.

این انتخابات پس از آن صورت گرفت که یوشیهیده سوگا، نخست وزیر مستعفی ژاپن اوایل ماه سپتامبر پیشنهاد استعفای خود را ارائه کرد. سوگا در حالی استعفای خود را اعلام کرد که تنها یک سال در سمت نخست وزیری ژاپن بوده است و باقی مانده دوره نخست وزیری شینزو آبه که در سال ۲۰۲۰ استعفا کرده بود را تکمیل کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فومیو کیشیدا یوشیهیده سوگا انتخابات ژاپن نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی شدید به «ایتمار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی این رژیم حمله کرد.

لاپید در این سخنان تاکید کرد: اسراییل به گروگانی در دستان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است. وزیری که سابقه کیفری دارد در برابر دفتر نخست‌وزیر می‌ایستد و وی را در خصوص پیامدهای عدم اجرای آنچه دیکته می‌کند، تهدید می‌کند.

رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بن گویر به تمام جهان و کشورهای منطقه می‌گوید که نتانیاهو ضعیف است و زیر دست او کار می‌کند.

لاپید با تعجب از تداوم کار بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: باور آنکه هنوز بن گویر به صورت فوری برکنار نشده، سخت است.

کد خبر 6093492

دیگر خبرها

  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم