Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رفیعی، بازیگر و مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اوضاع اهالی فرهنگ و هنر در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ما به غیر از عنوان هنرمند، همه شهروند این کشور هستیم و به صورت مشترک با مردم از امکانات استفاده می‌کنیم، اما بعد از شیوع کرونا بسیاری از این خدمات و امکانات کم شده و مشاغل تمام مردم از جمله اهالی فرهنگ و هنر نیز تحت الشعاع قرار گرفته و البته این شرایط نه برای مردم ایران بلکه برای کل جهان به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منتها برخی از کشورها از قبل برای مقابله با انواع مشکلات زیرساخت داشته‌اند، هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری کمتر آسیب دیده اند.

رفیعی ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: اما در کشور ما در بین اهالی فرهنگ و هنر هیچ برنامه مدون و حمایتی نداشتیم و به عنوان مثال در مورد اهالی تئاتر این گونه است که به عناوین مختلف می‌توانستیم به آن ها کمک کنیم اما این کار صورت نگرفت، در حالی که در حال حاضر ما چندین سالن روباز داریم که اهالی تئاتر که تنها راه درآمدشان همین اجراهاست، را می‌توانستیم برای این هنرمندان فعال کنیم و متأسفانه بسیاری از مدیران می‌دانستند که گاهی تعداد تماشاچی ها از تعداد کسانی که روی صحنه کار می‌کردند کمتر بود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم افرادی که در زمینه هنرهای نمایشی فعال بودند، می‌توانستند مورد حمایت مدیران مربوطه قرار گیرند، اما متاسفانه این کار انجام نشد.

این بازیگر تلویزیون خاطرنشان کرد: بخش دیگر نیز این گونه است که تعدادی از افرادی که در سینما هستند به صورت قبیله ای عمل کرده‌اند ، یعنی اینکه فقط با تیمی که از قبل داشتند کار کرده و به لحاظ مالی هم در این بازار راکد گلیم خود را از آب درمی آورند، بخش اعظمی از بچه های تئاتر در این مسیر آسیب دیدند و حتی در تامین مخارج زندگی و اجاره خانه خود ناتوان ماندند و حتی مجبور شدند به شغل‌های دیگری روی بیاورند که حتی با روحیه این افراد سازگار نبود،اما بهر حال برای گذران زندگی مجبور به این کار بودند و من معتقدم خیلی مظلوم واقع شدند.

این مجری برجسته درخصوص توقع اهالی فرهنگ و هنر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: من به عنوان کسی که زیر مجموعه وزارت ارشاد هستم، مورد حمایت واقع نشدم و متوقع هستم که وزارت ارشاد متولی بخش هنری باشد، زیرا ویترین وزارت ارشاد همین هنرمندانی هستند که برای آن کار می‌کنند، فرهنگ هر جامعه‌ای همواره با هنر و ادبیات و موسیقی گره خورده و امکان حذف آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: من امیدوارم وزارت ارشاد با طراحی بسته های حمایتی، شرایط کاری مناسبی را اجرا کند تا هنرمندانی که طی این دو سال آسیب جبران ناپذیری را دیده اند بتوانند ترمیم کنند.

رفیعی با اشاره به این مطلب که طی این دوسال بسیاری از کارهای صحنه ای معلق شده، تشریح کرد: تنها جایی که خیلی راحت می‌شد برای آن برنامه ریزی کرد همین صحنه است، ما سالن‌های زیادی داریم که با خوش فکری مسئولان می‌توانست در شب‌های تابستان به اجرا بپردازند، تا هم مردم را به لحاظ روحی اندکی شاد کنند و هم اینکه آن گروه هنری هم درآمدی داشته باشد و چرخ زندگیشان بچرخد.

انتهای پیام/

سیده سمیه حسینی کد خبر: 1113585 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز اهالی فرهنگ و هنر وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور و روز خلیج فارس افزود: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند، از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند، ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

اسماعیلی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم، امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

وزیر فرهنگ افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد، در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی افزود: با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه محمدامین محمدی، دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی درباره  اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است