Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیل‌گر داده به عنوان افشاگر فیسبوک گفت، هر زمان که درگیری بین منافع عمومی و نفع شرکت وجود داشت، غول رسانه‌های اجتماعی منافع خود را انتخاب می‌کرد.

 "فرانسس هاوگن" در مصاحبه ۶۰ دقیقه‌ای به عنوان زنی شناخته شد که به طور ناشناس به مجریان قانون فدرال آمریکا شکایت کرده است چرا که تحقیقات خود شرکت نشان می‌دهد چگونه باعث افزایش نفرت و اطلاعات غلط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاوگن که قبل از پیوستن به فیسبوک در سال ۲۰۱۹ در گوگل و پینترست کار می‌کرد، گفت از آنجا که یک دوست خود را به دلیل تئوری‌های توطئه آنلاین از دست داده، درخواست کرده بود در بخشی از این شرکت که با اطلاعات غلط مبارزه می‌کند، کار کند.

وی گفت: فیسبوک بارها و بارها نشان داده است که سود را بر ایمنی ترجیح می‌دهد. هاوگن که این هفته در کنگره آمریکا شهادت می‌دهد اظهار امیدواری کرد که دولت آینده مقرراتی را برای اداره فعالیت‌های این شرکت وضع کند.

به گفته او، پس از آنکه جو بایدن سال گذشته دونالد ترامپ را شکست داد، فیسبوک مقررات حفاظتی که برای خنثی سازی اطلاعات غلط و ایجاد شورش طراحی شده را خاموش کرد و به حمله مرگبار ۶ ژانویه به کنگره آمریکا کمک کرد.

هاوگن می‌گوید تغییر در محتوا در سال ۲۰۱۸ باعث ایجاد تفرقه و اراده بد در شبکه‌ای شده است که ظاهراً برای نزدیک کردن مردم به یکدیگر ایجاد شده است.

بر اساس برآوردهای تحلیلگران FactSet، درآمد سالانه فیسبوک از ۵۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۹ میلیارد دلار پیش بینی شده در سال جاری افزایش یافته است. در همین حال، ارزش بازار این شرکت از ۳۷۵ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۸ به یک تریلیون دلار در حال حاضر افزایش یافته است.

قبل از اینکه این مصاحبه به طور کامل در روز یکشنبه منتشر شود، یکی از مدیران ارشد فیس بوک ادعاهای افشاگر را «گمراه کننده» می‌دانست.

هاوگن ۳۷ ساله و اهل آیووا است و دارای مدرک مهندسی کامپیوتر و فوق لیسانس تجارت از دانشگاه هاروارد است؛ همان مدرسه‌ای که مارک زاکربرگ، بنیانگذار و رهبر فیسبوک در آن تحصیل کرده بود.

هاوگن حداقل هشت شکایت در ایالات متحده ارائه کرده است که ادعا می‌کند فیسبوک با انکار اطلاعات در مورد خطرات ناشی از شبکه اجتماعی خود، قانون را نقض کرده است. اگر فیسبوک ادعا کند که او اطلاعات محرمانه را از شرکت سرقت کرده است، به نوبه خود می‌تواند علیه او اقدام قانونی کند./ ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد