Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اکبر دلیرصحرایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خشکسالی و گرانی نهاده های دامی سبب شد تا تقاضا برای فروش تقاضا برای مجوز جابه جایی دام در استان افزایش یابد و بدین ترتیب امسال بیشتر دام های استان به مقصد کشتارگاه های استان مازندران و تهران بوده است.

وی افزود: نیمه نخست امسال ۳۵۱ هزار و ۲۱۵ راس دام سبک با دریافت مجوزهای دامپزشکی استان به مقصد سایر استان ها حمل شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۹۸ هزار و ۴۳۲ راس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت میزان صدور مجوز برای جابه جایی دام سنگین از این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸.۴ درصد رشد داشته است. 

وی اظهار داشت: امسال چهار هزار و ۱۵۹ راس دام سنگین با دریافت مجوزهای لازم از استان خارج شده است که این رقم در نیمه اول پارسال سه هزار و چهار راس دام سنگین گزارش شده است. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دام های استان به منظور کشتار حمل و از استان خارج شده است گفت: گرانی نهاده های دامی سبب شده تا تولید برای دامدار به صرفه نباشد از این رو دامداران متقاضی عرضه آن در بازار شده اند. 

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی روز دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی روز دامپزشکی بجنورد خراسان شمالی روز دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، هواشناسی که پیشتر هشدار سطح زرد صادر کرده بود با بررسی نقشه‌های جدید، اعلام کرد از صبح شنبه در نیمه_جنوبی استان رگبار و رعد و برق و باد لحظه‌ای شدید را شاهد خواهیم بود.
بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی، بارش‌ها از شمال و شمال غرب آغاز می‌شود و شدت بارش‌ها در مرکز و جنوب استان خواهد بود
در اسفراین و صفی آباد بارش‌ها به صورت رگباری با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.
وزش باد لحظه­‌ای نسبتا ­شدید، بارش باران، در بعضی از ساعت‌ها رگبار­باران­ و رعدوبرق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ (نیمه جنوبی استان)، مه خواهد بود.
اغلب نقاط بویژه نیمه جنوبی استان شامل شهرستان‌های شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد، گرمه و جاجرم، و بخش‌هایی از بجنورد
اثر مخاطرات: کاهش­ دید، لغزندگی جاده ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان­آب، سیلابی شدن مسیل­ها، خسارت به سازه ­های موقت. کاهش ۴ تا ۶ درجه ­ای دمای بیشینه روز شنبه را به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد