Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@20:21:54 GMT

ایران با سرعت بسیار بالایی در حال پیر شدن است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۸۱۲۴

ایران با سرعت بسیار بالایی در حال پیر شدن است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جمعیت ایران با سرعت بسیار بالایی در حال پیر شدن است.

به گزارش مشرق، پریسا طاهری، از افزایش جمعیت سالمندان در دنیا خبر داد و گفت: جمعیت افراد ۶۰ سال به بالا در سال ۲۰۲۰ میلادی به حدود یک میلیارد نفر رسید و تا سال ۲۰۵۰ میلادی به دو میلیارد نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این متخصص طب سالمندی، ۶۰ در صد از سالمندان دنیا در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و پیش بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۸۰ در صد برسد.

وی در خصوص این تغییرات دموگرافیک در کشور نیز عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد جمعیت کشورمان را افراد سالمند ۶۰ سال و بالاتر تشکیل می‌دهند که این رقم تا سال ۱۴۳۰ شمسی به ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر چه کل دنیا در حال پیر شدن و خاکستری شدن است ولی روند پیر شدن جمعیت در کشورهای آسیایی بسیار بالاتر بوده و در بین کل دنیا، جمعیت ایران با سرعت بسیار بالایی در حال پیر شدن است. لذا توجه به رشته تخصصی سالمندان و نگاه ویژه به این گروه آسیب پذیر ضروری به نظر می‌رسد.

طاهری اظهار کرد: امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده از رسانه‌های جمعی (Social Media ) برای برقراری ارتباط مؤثر با یکدیگر بدون تماس مستقیم، باعث شد تا شعار روز جهانی سالمندان «بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال» انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش یک مهارت دیجیتال به سالمندان جهت دسترسی و بهره مندی از سایت‌های خبری، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار ضروری است، افزود: همچنین از این قبیل آموزش در راستای بهره برداری از فناوری جهت کمک برای انجام برخی امور روزمره زندگی خود، مشارکت در ا مور اجتماعی، ارتباط با خانواده و جامعه و استفاده از مطالب آموزشی در حوزه پیشگیری، درمان و سلامت امری مهم است.

طاهری گفت: در هر حال توجه به نیازهای سالمندان به صورت جامع و یک پارچه، یعنی بررسی مشکلات جسمی، روانی، اجتماعی به صورت همزمان همواره مورد توجه بوده است و پرداختن به هر کدام از این ابعاد به تنهایی، نقص در ارزیابی جامع مشکلات سالمندی محسوب می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان پیری سرعت بالا سالمندان ایران سلامت حال پیر شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم

مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران با بیان اینکه پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به جهانیان مخابره می‌کنیم، گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت مردم یمن را به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی می‌کنیم، هنوز برخی از ناشران یمن فعالیت خود را حفظ کرده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اسامه هزاع، مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران گفت: انتخاب یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران اتفاق خوبی است، هر چند که وضعیت نشر و کتاب در یمن به دلیل جنگ به‌سامان نیست و برخی از ناشران مجبور شدند که کار نشر را تعطیل کنند. جنگ و درگیری موجب شد تا کتاب و نشر بسیار به عقب برگردد.

وی ادامه داد: با وجود شرایط سخت حاکم بر یمن، همچنان برخی از ناشران فعال مانده‌اند و ما در نمایشگاه کتاب در تهران می‌توانیم پیام مقاومت مردم مظلوم یمن را به جهانیان مخابره کنیم. تلاش می‌کنیم تا فرهنگ مجاهدت و مقاومت مردم یمن به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شود.

هزاع که مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران است، عنوان کرد: دغدغه‌های فرهنگی یمن در نمایشگاه کتاب به خوبی قابل طرح و پیگیری است و دو کشور ایران و یمن نقاط مشترک زیادی دارند، کتاب‌های اسلامی و دینی و حتی آثاری که به دوران پیش از اسلام و پس از اسلام مربوط است میان دو کشور ارتباطات قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی در مورد «وعده صادق» و واکنش مردم یمن به آن گفت: در آخرین عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی اقدام کرد و این نه تنها موجب واکنش خوب مردم یمن شد، بلکه در کل منطقه تحسین برانگیز بود. موشک‌هایی که از مسجد القصی گذشت موجب شد تا مردم یمن تظاهرات حمایتی از این حملات داشته باشند و خوشحالی خود را بروز دادند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است