Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا خانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از اراضی خلع شده در شهرک های صنعتی قزوین افزود: این میزان زمین با فسخ ۲۸ قرارداد راکد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین آزاد شده اند.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال هشت قرارداد راکد سرمایه گذاری فسخ شده و با این اقدام ۶ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی استان قزوین آزاد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۰ قرارداد راکد سرمایه گذاری فسخ و با انجام این کار، پنج هکتار زمین در اراضی شهرک های صنعتی استان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه فسخ قرارداد آخرین راهکار است ، افزود : تلاش می کنیم تا جای ممکن سرمایه گذاران را برای اجرای طرح های صنعتی همراهی کنیم و اگر دلیل موجهی برای عدم شروع به ساخت واحد داشته باشند، به آنها مهلت داده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآور شد: در یک و نیم سال گذشته پنج نشست حل اختلاف و داوری برای بررسی پرونده های راکد سرمایه گذاری در شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برگزار شده و برای ۹۷ پرونده راکد تعیین و تکلیف شده است.

این مسوول گفت: سرمایه گذاران پس از دریافت زمین از شرکت شهرک های صنعتی متعهد می شوند تا پس از مدت تعیین شده برای اجرای طرح های خود اقدام کنند و اگر زمین را معطل و راکد نگه دارند براساس ضوابط قانونی زمین واگذار شده از آنها پس گرفته و خلع ید خواهند داشت.

خانپور اظهار داشت: سالانه میلیاردها تومان برای ایجاد و توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی و آماده سازی زمین به منظور استقرار سرمایه گذاران هزینه می شود بنابراین راکد و معطل نگه داشتن زمین ها به به معنای اتلاف منابع و هزینه های انجام شده بوده و به ضرر کشور و اقتصاد جامعه است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: زمین های بازپس گرفته شده به متقاضیان جدید سرمایه گذاری واگذار می شوند.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران استان قزوین سرمایه گذاری پروندهٔ خبری سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران استان قزوین سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران استان قزوین سرمایه گذاری شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین راکد سرمایه گذاری شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است