Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز مردم اغلب شهرهای خوزستان با لرزش شدید ناشی از زلزله در چلگرد از خواب بیدار شدند.

به گزارش ایمنا، بنا بر اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران صبح امروز زلزله‌ای ساعت ۰۶:۰۹:۲۸ به بزرگی ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، حوالی چلگرد رخ داد.

این زمین لرزه با طول جغرافیایی ۴۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۸، عرض جغرافیایی ۳۲.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

زلزله در همه شهرهای استان خوزستان از جمله شهرهای نزدیک به استان چهارمحال و بختیاری و شهرهای اهواز، ماهشهر، آغاجاری، شوشتر، اندیکا، رامهرمز، امیدیه، شوش و … احساس شد.

اعزام دو مصدوم زلزله به بیمارستان ایذه

عارف اصل شرهانی مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: در پی وقوع زلزله در استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری، دو نفر در ایذه مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه صبح امروز در پی وقوع زلزله، فوراً تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند، افزود: در پی وقوع این زلزله دو نفر در شهرستان ایذه مصدوم شدند و به بیمارستان شهدای ایذه منتقل شدند.

زلزله به منازل روستایی اندیکا خسارت وارد کرد

امرالله نوذری فرماندار اندیکا گفت: بر اساس گزارش‌ها و مستندات دریافتی منازلی که در بافت روستایی و سنتی این شهرستان قرار دارند در زمین لرزه صبح امروز دچار خسارت شده و چند نفر هم به صورت سطحی مصدوم شدند.

وی افزود: بررسی میدانی از سوی کارشناسان و تیم‌های ارزیاب آغاز شده و بعد از جمع بندی، اطلاع رسانی می‌شود.

نوذری افزود: ریزش در برخی ارتفاعات این شهرستان نیز گزارش شده است، اما بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون خسارت جانی ناشی از این زلزله دریافت نشده است و برای بازدید از مناطق سخت گذر این شهرستان درخواست بالگرد شده است.

اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده قلعه‌خواجه

علی خدادادی مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان گفت: در پی وقوع زلزله در چلگرد چهارمحال و بختیاری و قلعه خواجه در استان خوزستان، تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی وارده به منطقه زلزله‌زده قلعه خواجه اعزام شده‌اند.

وی افزود: تاکنون چهار تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر از شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، رامهرمز و باغملک به منطقه قلعه خواجه اعزام شده‌اند.

مصدوم شدن یک نفر در زلزله خوزستان

علی پهلوان معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: تیم‌های ارزیاب این جمعیت از دقایق اولیه وقوع زمین لرزه در منطقه حضور یافته‌اند و تا کنون گزارشی از تلفات جانی در این حادثه گزارش نشده است و فقط یک مصدوم در منطقه چلو اعلام شد.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، ایذه و باغملک در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

پهلوان تصریح کرد: حسب گزارش‌های دریافتی از سوی مرکز راهداری کلیه مسیرهای مواصلاتی در این منطقه باز هستند.

نبوّتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر مابین قلعه خواجه در اندیکا خوزستان و چلگرد در استان چهارمحال وبختیاری به وقوع پیوسته است.

وی افزود: ستاد بحران این شهرستان به حالت آماده باش درآمده ضمن اینکه گروه‌های ارزیاب برای بررسی هرگونه خسارات به نقاط مختلف شهرستان اعزام شده‌اند.

ریزش کوه در محور اصلی بازفت به اندیکا

به دنبال وقوع زلزله در شهرستان کوهرنگ، کوه در محور اصلی بازفت به اندیکا ریزش کرد.

رحم خدا غیبی مدیر راهداری بازفت از رانندگان خواست تا پاکسازی کامل با احتیاط رانندگی کنند.

آماده‌باش مدیریت بحران خوزستان

شهاب صدیقی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به زمین لرزه صبح امروز گفت: به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده باش شد.

وی تصریح کرد: گروه‌های ارزیاب نیز به نقاط مختلف برای بررسی هر گونه خسارت وارده اعزام شده‌اند.

آمادگی اورژانس خوزستان پس از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پی زلزله بامداد امروز این مجموعه به حالت آماده‌باش درآمد.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق در معرض خطر خوزستان، آمادگی ۲۱ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس، تیم واکنش سریع، آماده‌باش سه فروند بالگرد اورژانس و رصد از طریق eoc از جمله اقدامات اورژانس استان در شرایط مقابله با خطرات زلزله بامداد امروز است.

کد خبر 526590

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زمین لرزه چلگرد تلفات زلزله در خوزستان خسارات زلزله در چهارمحال و بختیاری زلزله در ایران آماده باش مدیریت بحران خوزستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تیم های ارزیاب اعزام شده اند قلعه خواجه وقوع زلزله پی وقوع هلال احمر آماده باش صبح امروز زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالله حبیبی با اشاره به آغاز امتحانات نهایی از اواخر اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: در استان خوزستان امسال ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند. از این تعداد، حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم که کنکوری هستند.

وی افزود: امسال برای اولین بار امتحانات نهایی در پایه دهم و یازدهم برگزار می‌شوند. امتحانات نهایی پایه‌های دهم و یازدهم همراه با یکدیگر و امتحانات پایه دوازدهم نیز جداگانه برگزار خواهند شد.

حبیبی با اشاره به آماده‌سازی حوزه‌های امتحانی، افزود: با توجه به شرایط خاص خوزستان، حوزه‌های امتحانی نباید زیر ۱۰۰ شرکت‌کننده باشند، اما در برخی قسمت‌های استان به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و برای رفاه دانش‌آموزان، این حوزه‌ها تشکیل می‌شوند با این حال، نیازمند تصویب آن در شورای تامین هستیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد قبولی در کنکور مربوط به امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان است، در واقع در هر روز از امتحانات نهایی، کنکور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تغییر مداوم نظام آموزشی بیان کرد: با تاثیر بیشتر سوابق تحصیلی در قبولی کنکور، دانش‌آموز متوجه می‌شود باید کتاب‌های آموزشی مدرسه را بخواند. پیش از این در برخی موارد دانش‌آموزان کتاب‌ها را کنار می‌گذاشتند و همه انرژی خود را صرف کلاس‌های کنکور و جزوه‌ها می‌کردند و کتاب‌ها مورد بی‌مهری واقع شده بودند، اما اکنون این تغییر، موجب می‌شود دانش‌آموز همه هم و غم خود را روی کتاب بگذارد و نقش موسسات کنکور کمرنگ می‌شود هر چند آنها هم راه و روش‌های جدید پیدا کرده‌اند.

حبیبی گفت: نیازی نیست خانواده‌ها بابت امتحانات نهایی استرس داشته باشند، زیرا همه برگه‌های امتحانی به صورت یکسان تصحیح می‌شوند و با واگذاری تصحیح برگه‌ها به دیگر نقاط، مشخص نیست هر برگه توسط کدام استان تصحیح می‌شود، بنابراین نگاه از روی رحمت یا سختگیری در کار نیست و همه در تصحیح برگه‌ها نگاه یکسانی دارند، هر چند باز هم دبیر برگه را تصحیح می‌کند، اما به آن نگاه کشوری دارد.

وی با اشاره به تصحیح الکترونیکی برگه‌های امتحانات عنوان کرد: این روش تصحیح برگه‌های امتحانات آسیبی به رتبه علمی خوزستان نمی‌زند و اگر رتبه را پایین بیاورد در کل کشور این اتفاق رخ می‌دهد. پارسال نیز در کل کشور میانگین نمره امتحانات دو نمره کاهش یافت، اما این رقم در خوزستان یک و نیم نمره بود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص رتبه علمی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با اقدامات انجام‌شده، امسال رتبه علمی خوزستان ارتقا یابد.

دیگر خبرها

  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • ژیمناستیک در خواب هم نمی‌دید سهمیه بگیرد/حضور در آسیا با تیم کامل
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • بندرچارک لرزید
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز