Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا با انتقاد از حضور هواپیماهای چین در حریم هوایی تایوان مدعی شد که این اقدامات پکن باعث از بین رفتن صلح و ثبات در منطقه جنوب شرق آسیا خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا از تحرکات اخیر هوایی چین در حریم هوایی تایوان انتقاد کرد و با تحریک آمیز خواندن آن، فعالیت های نظامی اخیر چین را بی ثبات کننده خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه از پکن خواست تا به آنچه خود فشار اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی علیه تایوان می خواند، پایان دهد.

پرایس در بیانیه ای گفت: آمریکا به شدت نگران فعالیت نظامی تحریک آمیز چین در نزدیکی تایوان است که باعث بی ثباتی بوده و صلح و ثبات منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

تایوان (شنبه) از پرواز هواپیاماهای چینی در آسمان تایوان در سالروز تاسیس جمهوری خلق چین به شدت انتقاد کرد.

این بزرگترین عملیات هواپیماهای چینی تاکنون در آسمان تایوان بوده که به ادعای تایوان در آن 38 هواپیمای چینی روز جمعه مشارکت داشته‌اند.

وزیر دفاع تایوان (دوشنبه) اعلام کرده بود که این جزیره برای تقابل با چین به تسلیحات هدایت شونده و دقیق دوربرد نیاز دارد.

تایوان در ماه اخیر میلادی پیشنهاد افزایش بودجه دفاعی خود به میزان 9 میلیارد دلار را مطرح کرد. این طرح پیشنهادی شامل موشک‌های جدید و به روزرسانی تسلیحات برای مقابله با تهدیدات چین بوده است.

در گزارش سالیانه تایوان از توانمندی های نظامی چین، این جزیره تاکید کرده بود که چین قادر به فلج کردن توانمندی های دفاعی تایوان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین تایوان اخبار چین تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد.

وی  در بازدید از مراحل راه اندازی آب شیرین کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکار‌های تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همچنین در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکار‌های متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی