Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای روشنگری گفت: مقام معظم رهبری همه جوان‌ها را به خصوص در سال‌های اخیر خطاب قرار داده اند تا در این جنگ نرمی که از ویژگی‌های دهه‌های اخیر است از امکان و فرصتی که برای آحاد ملت وجود دارد و می‌توانند در سطح جهانی مخاطب گزینی کنند، برای روشنگری و تبیین استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی پوشش جهانی دارد و مخاطب در آن فعال است و می‌تواند مخاطب گزینی کند، افزود: تعبیرات مقام معظم رهبری در این حوزه قبلاً با عناوین «جنگ نرم» و «آتش به اختیار فرهنگی» مطرح شده و به این معنا است که همه موظف هستند تا در جهاد تبیین و توضیح گری مشارکت کنند و با تعبیر ایشان به جهاد، نوعی وظیفه شرعی بر گردن مؤمنین ایجاد شده تا در این فضا فعال و هوشیار باشند.

فیروزآبادی تاکید کرد: آنچه که مسلم است در فضای مجازی برخلاف فضای رسانه‌های جمعی که قبلاً وجود داشت و ارتباط یک طرفه بود، مخاطب، فعال و ارتباط شبکه ای است که این خصوصیات فضای مجازی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در تبیین مسائل امروزه بهتر است که هر طبقه و صنفی مخاطب خود را در آن طبقه و صنف با توجه به ویژگی‌های آن طبقه (سنی، اجتماعی، فرهنگی و …) داشته باشد، ادامه داد: بر همین اساس به طور مثال دانش آموزان باید دانش آموزان را و معلمان باید معلمان را خطاب قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین نباید باعث کوتاهی مسئولیت مسئولان آن فضا در انجام تکالیفشان شود، تصریح کرد: در این فضا ما قابلیت این را داریم که همه به تکلیف تبیین گری در این فضا بپردازند و خوشبختانه آمارهایی که از میزان ضریب نفوذ کاربران فضای مجازی در کشور وجود دارد نشان دهنده آن است که همه طبقات اجتماعی ما به اندازه بسیار خوب و حتی در سطح کشورهای توسعه یافته، در این فضا فعال هستند.

فیروزآبادی به وظیفه مسئولان در خصوص انجام این جهاد اشاره کرد و افزود: وظیفه ما است تا به طرق مختلف همچون افزایش سطح سواد فضای مجازی در جامعه کمک کنیم تا مردم برای انجام تکالیفی که از سوی بزرگان در این حوزه مطرح می‌شود، کنشگری فعال داشته باشند و تولید محتوا کرده و مخاطب گزینی و مخاطب یابی کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه در فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی بسیاری با سرمایه گذاری‌های بیگانگان و ده‌ها شبکه تلویزیونی ملت ایران را مورد آماج مطالب شبهه افکن و دلسرد کننده قرار می‌دهند گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه مردمی که در زیست بوم فضای مجازی زندگی می‌کنند نه به صورت یک فعالیت تشکیلاتی و سازمان یافته، بلکه به صورت شبکه ای و به میزان دانش، زمان بندی و شرایطی که دارند حضور یافته و فعال باشند و اجازه ندهند تا انتخاب شوند؛ بلکه باید گزینش کننده مطالب و کانال‌ها و وب‌سایت ها باشند و در هر شبکه ای که حضور یافتند وظیفه ملی و شرعی خود را که همانا فعال بودن است به انجام برسانند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون ملت عزیز ایران توانستند در این حوزه فعالیت خوبی به خصوص روی سکوهای خارجی که در کشور فعال است داشته باشند؛ تا جایی که این سکوها مجبور به حذف برنامه‌ها، کاربران و حتی برخی از مطالب کاربران ایرانی شدند که اینها همه نشان‌دهنده توفیقاتی است که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به دست آمده است.

کد خبر 5319642 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری ابوالحسن فیروزآبادی شورای عالی فضای مجازی فضای مجازی حکمرانی فضای مجازی حاکمیت سایبری فیس بوک تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان گوگل نوآوری فناوری فضایی امنیت سایبری ایالات متحده امریکا تولید دانش بنیان امنیت اطلاعات ایرانسل همراه اول مقام معظم رهبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی