Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که کم‌بارشی طی ‌پاییز و بهار سال گذشته بسیاری از عرصه‌ها و مراتع استان تهران را از ‌پوشش گیاهی مناسب جهت تغذیه حیات وحش خالی کرده است، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تشریح آخرین آمار تخلفات و کشفیات در مناطق چهارگانه استان تهران در نیمه نخست سال جاری، از ثبت تعلیف غیر مجاز ۳۲ هزار و ۳۰۰ راس دام در مناطق چهارگانه استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد زندی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به دستگیری ۹۰ متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران طی شش ماه نخست سال جاری اظهارکرد: از این تعداد متخلف در مجموع ۲۸ قبضه سلاح کشف شد که شامل ۱۸ قبضه سلاح مجاز و ۱۰ قبضه سلاح غیرمجاز بود همچنین در این رابطه ۴۰۳ عدد ادوات و وسایل مربوط به متخلفان کشف و توقیف شد. با این حال طی این مدت هیچ مورد سلاح جنگی از متخلفان کشف نشد.

وی ادامه داد: طی این مدت ۷۶۹ مورد جرایم مربوط به شکار و صید غیرمجاز آبزیان، ‌پرندگان و ‌پستانداران کشف شد که از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به شکار ‌پستانداران، ۱۰ مورد شکار ‌پرندگان و ۷۴۵ مورد مربوط به صید آبزیان بود. طی این مدت نیز ۲۰ تخلف قبل از اقدام به شکار شکارچیان و  همچنین ۱۷ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده توسط مأموران یگان حفاظت استان تهران کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ۶۶ مورد تخلف طی شش ماه نخست سال جاری در سطح مناطق چهارگانه استان تهران اتفاق افتاد، گفت: ضرر و زیان وارد شده ناشی از این تخلفات که متخلفان موظف به ‌پرداخت آن هستند، در مجموع ۲۶۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان برآورد شده که تقریبا نیمی از آن ‌پرداخت شده است.

به گفته وی، در نیمه نخست سال جاری تعلیف غیر مجاز ۳۲ هزار و ۳۰۰ راس دام در مناطق چهارگانه استان تهران ثبت شد.

زندی در ‌پایان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری ۵۹ ‌پرونده تخلف در جریان بود و ۷ ‌پرونده مختومه شد.

انتهای ‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلاح غیرمجاز صید و شکار غیرمجاز تعلیف دام فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران مناطق چهارگانه استان تهران مناطق چهارگانه نخست سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • همدان بر سکوی نخست بوکس نوجوانان ایران؛ لرستان و تهران بر سکوی دوم و سوم
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری