Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  بخش کشاورزی با تمام زیرمجموعه‌هایش در این روزها برای کشورمان که انواع تحریم‌های مختلف و نامروتی‌های خارجی را تجربه می‌کند، دارای اهمیت زیادی است.

 بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی و مرتفع کردن بخش مهمی از نیازهای کشور می‌تواند مؤثر واقع شود.

اهمیت این موضوع می‌طلبد مسئولان نگاه‌شان را به بخش کشاورزی بیشتر از گذشته به سمت حمایت معطوف کنند و کشاورزان، دامداران، باغداران و فعالان در این زمینه را دریابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ایجاد اشتغال و حمایت در بخش‌های مختلف کشاورزی در شهرستان کوه‌چنار تلاش‌های خوبی انجام شده  اما هنوز بخشی از مشکلات باقی مانده است.

شهرستان کوه‌چنار، سهم بزرگی در تولیدات انجیر، مرکبات و انار در استان فارس دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

نبود صنایع تبدیلی و بسته‌ بندی نامناسب بودن جاده‌های دسترسی بین مزارع و باغات و نداشتن سند رسمی مالکیت در شهرستان کوه چنار از مهمترین دغدغه‌های کشاورزان در کنار مشکلات دیگر مانند نهاده‌های کشاورزی و آب است.

داریوش پورقیومی  باغدار انجیر دیم گفت:  مشخص نشدن وضعیت مالکیت باغات بین منابع طبیعی و کشاورزان مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

 این باغدار انجیر دیم نبود کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات انجیر را یکی دیگر از مشکلات باغدارن برشمرد و بیان کرد: دلالان با قیمت ارزان محصولات انجیر را خریداری و این محصول را با برند شهرستان‌های دیگر به فروش می‌رسانند.

او با اشاره به اینکه نامناسب بودن جاده‌های دسترسی به باغات انجیر علاوه‌ بر مشکلات متعدد باعث افزایش هزینه تولید می‌شود، تصریح کرد: طرح اصلاح و بهبود جاده‌های بین باغات انجیر، رفت و آمد کشاورزان و حمل و نقل محصولات کشاورزی را آسان می‌کند.

سجاد علیزاده از دیگر باغداران شهرستان کوه‌ چنار با بیان اینکه مرمت و ایجاد جاده‌های دسترسی به باغات در توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی دارد ادامه داد: اجرای این طرح کاهش هزینه‌های تولید و تقویت تولید کنندگان عرصه کشاورزی و در واقع حمایت از کشاورزان را بدنبال دارد.

او خواستار آموزش به‌ روز کشاورزان در زمینه باغات انجیر شد و افزود:  وجود آفات و نداشتن آگاهی در این زمینه باعث بهره‌وری کم محصولات می‌شود.

آرش صادقی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کوه‌ چنار نیز، با اشاره به تولید سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن انجیر خشک در شهرستان کوه چنار اضافه کرد: نیاز به بهسازی جاده‌های بین باغات و نبود صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات، مشکلات عمده‌ای را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

او با تاکید بر اینکه با وجود کشت چندصدساله انجیر دیم در شهرستان کوه چنار هنوز تعداد زیادی از باغداران سند مالکیت ندارند، اظهار کرد: همین مشکل باعث شد تا کشاورزان منطقه نتوانند از تسهیلات استفاده کنند که این موضوع در حال پیگیری است.

صادقی با اشاره به اینکه برای آموزش اصولی و صحیح کشاورزان که دارای باغ‌های انجیر دیم هستند از ظرفیت محققان معین و کارشناسان استانی استفاده می‌شود، گفت: رویکرد ما استفاده از کمترین میزان مواد شیمیایی و تولید محصول سالم است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کوه‌ چنار بیان کرد: تمام مسئولان موظف هستند برای مشکلات بخش کشاورزی تمام برنامه ریزی‌ها و امکانات این شهرستان را در جذب سرمایه گذاران فراهم کنند.

او تصریح کرد: امروز رفع مشکلات تولیدی به‌ خصوص در حوزه کشاورزی که ۷۰ درصد از شغل مردم شهرستان است و جذب سرمایه گذاران و حمایت از آن‌ها  اولویت‌های مهم مسئولان باید باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی شهرستان کوه چنار بخش کشاورزی انجیر دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم

رئیس قوه قضائیه گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است، به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم، البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آنها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد اقدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

وی بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقا محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تأمین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس عدلیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تأمل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است، حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم.

کد خبر 750158

دیگر خبرها

  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد