Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اعتراض مردم در مورد افزایش قیمت قبض‌های برق گفت: مقرر شد در نخستین جلسه پیش رو از مسئولان وزارت نیرو دعوت شود تا در مورد افزایش قیمت توضیح دهند و در صورت اشتباه حق مردم به آنها بازگردانده شود. - اخبار استانها -

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجنداظهار داشت: بازنگری طرح توسعه نهبندان موجب رونق توسعه همه جانبه نهبندان و تجدید خاطر برکات حضور رهبر انقلاب در نهبندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عمده مشکلات مناطق روستایی بخش  سرداران نهبندان گفت: بهبود  طرح‌های آبرسانی، ترمیم و بازگشایی محورهای مواصلاتی، تأمین نهاده‌های دامی، افزایش سهمیه آرد و رفع و برقراری شبکه ملی اطلاعات بود و بخش سرداران در سال قبل ارتقا یافته ولی امکانات همچنان امکانات سابق است و باید به تناسب شکل‌گیری این  بخش امکانات نیز مستقر می شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: از مواردی که مکرر تاکید شده این بوده که ارتقای منطقه‌ای به بخش در حد نام باقی نماند و برای استقرار امکانات اقدام عملی شود تا  اینکه مردم ارتقای دهستان به بخش  را احساس کنند و از این پس تلاش‌های ما معطوف به متناسب به ارتقای سیاسی است.

نخعی افزود: از دغدغه‌های جدی مردم بهبود وضعیت مسیر بیرجند - مختاران -  ملوقان به عنوان  مسیری ارزشمندی است چرا که بازگشایی این مسیر موجب تثبیت جمعیت و کاهش مسیر ورودی به مرکز استان است و برنامه‌ریزی می‌شود تا از این هفته مقدمات بازگشایی این مسیر انجام شود.

وی با بیان اینکه مسیرهای مواصلاتی نهبندان به ویژه محورهای روستایی شرایط مناسبی ندارد افزود: با جدیت در سطح استان و ملی، با تزریق اعتبارات ویژه بهبود مسیرهای مواصلاتی دنبال خواهد شد چرا که استقرار عملی دهستان با بهبود جاده‌ها میسر است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری احداث زمین چمن مصنوعی برای روستای سیدال و حومه از محل اعتبارات نفت قول مساعد داد و ادامه داد: طرح بازنگری طرح تحول و سند توسعه نهبندان درخواست آن بنا به دستور رئیس جمهور  اجرایی شده و اکنون در مرحله بررسی‌های کارشناسی است که توسعه در همه بخش‌های شهرستان نهبندان در آن دیده شده است.

وی افزود: مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف وجود دارد که در  طرح بازنگری متناسب با شرایط روز از جمله ارتقای وضعیت شبکه ملی اطلاعات در این طرح دنبال می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم وجود زیرساخت‌های شهرستان موجب مغفول ماندن ظرفیت غنی شهرستان نهبندان به ویژه در بخش معادن نهبندان شده که امیدواریم با بازنگری این طرح، تحولی در رونق معادن و اقتصاد شهرستان نهبندان ایجاد شود.

نخعی در ادامه به کمیسیون انرژی مجلس که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد اشاره کرد و افزود: از آنجا که باید بیشتر به مباحث صنعتی، حرفه‌ای، فنی و تخصصی صنعت هسته‌ای توجه شود و از نگاه صرف سیاسی و امنیتی به این موضوع پرهیز کرد در این جلسه به این موضوع تاکید و مقرر شد مباحث فنی و تخصصی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.      

وی با بیان اینکه رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ضمن ارائه و تشریح اهداف مورد نظر خود در حوزه هسته‌ای، برنامه‌هایی نیز در مورد توسعه صنعت هسته‌ای ارائه و "تولید سوخت نیروگاهی"، "انرژی"، "افزایش و متنوع‌سازی کاربرد پرتوها" و "تحقیق و توسعه" را به عنوان 4 محور اصلی کار سازمان انرژی اتمی معرفی کرد گفت: همچنین مقرر شد این محورها در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا در جلسات بعدی به تفصیل مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: زیرساخت‌های انرژی در شرق کشور تقویت می‌شودتشکیل کمیته مشترک کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت درباره بودجه 1401نامه عضو کمیسیون انرژی به وزیر نفت درباره پالایشگاه فاز 2 و 3 پارس جنوبی

نخعی با بیان اینکه در این جلسه افزود: تا یک سال آینده استارت راکتور IR20  اراک خواهد خورد و متعادل کردن بهای برق اتمی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر درخواست رئیس سازمان انرژی اتمی از کمیسیون انرژی بود،  از آنجا که قیمت برق تجدیدپذیرها وضعیت بهتری نسبت به برق اتمی دارند به همین دلیل درخواست ایجاد تعادل میان نرخ برق انرژی اتمی و تجدیدپذیرها مطرح شد تا به صرفه‌تر باشد، در واقع بهای برق باید اصلاح شود تا صرفه لازم را برای تولید برق هسته‌ای ایجاد کند.

به گفته وی تولید 8 هزار مگاوات برق هسته‌ای و تولید سوخت نیروگاهی نشان می‌دهد صنعت هسته‌ای در ایران به عنوان یک فن و تخصص در حال رشد است و به سمت تولید انرژی سوق داده شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دیگر دستور کار اشاره کرد و افزود: از آنجا که یک بررسی اولیه‌ نسبت به اعتراض مردم در مورد افزایش قیمت قبض‌های برق در کمیسیون صورت گرفته مقرر شد در نخستین جلسه‌ای پیش‌رو از مسئولان وزارت نیرو مشخصا سازمان توانیر دعوت شود تا درباره دلایل این افزایش قیمت توضیح دهند و در صورت بروز اشتباهی حق مردم به آن‌ها بازگردانده شود.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی افزایش قیمت انرژی اتمی هسته ای مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی