Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدا و سیمای مراکز استانی رسانه ملی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر، ویژه برنامه‌های مختلفی را با مدت زمان ۷ هزار و ۶۸۰ دقیقه، تولید و روانه آنتن می‌کنند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، در صدا و سیمای مراکز ۱۲۸ ساعت برنامه ویژه دهه آخر صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پیش‏بینی شده که ۷۳ ساعت در صدا و ۵۵ ساعت در سیمای مراکز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس برنامه‌های مراکز استان‌ها از دوشنبه ۱۲ مهرماه با بخش‌های مختلف روی آنتن می‌روند که شامل بخش‌ها و آیتم‌های متنوعی هستند.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «عروج جانان» در صدای مرکز کرمانشاه، «ژوانگه عاشقان» در رادیوی مرکز مهاباد، «رسول رحمت» در سیمای کردستان، «صراط» در سیمای مرکز آذربایجان شرقی، «از دور سلامت» در سیمای آبادان، «اینجا خیمه‌ای برپاست» در سیمای مرکز یزد و «اشک سرخ» در سیمای مرکز خراسان شمالی اشاره کرد.
این برنامه‌ها شامل بخش‌های گوناگون از جمله گفتگو با کارشناسان تاریخی و دینی به ویژه از بین اهل سنت هستند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

اجرای مشترک برنامه «حریم حرم» توسط مرکز قم و شبکه شما در روز ۲۸ صفر همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، تولید و پخش ویژه برنامه‏های «حسینیه ایران» ساعت ۲۳ تا ۲۴ هر شب از رادیو زیارت، «پنجره فولاد» و «ایران همدل» ویژه شهادت حضرت امام رضا (ع) در مرکز خراسان رضوی و «در سوگ آفتاب» ویژه ۲۸ صفر در مرکز فارس و تقویت توسط صدای مراکز، از دیگر پیش‌بینی‌های صورت گرفته در صدا و سیمای مراکز برای دهه پایانی ماه صفر به شمار می‌روند.

همچنینی قرار است از ظرفیت رادیو زیارت و برقراری ارتباط مستقیم با حرم‏های مقدس در شهر‌های مشهد، قم و فارس از صدا و سیمای مراکز هم به طور گسترده استفاده شود.

در این بین برنامه‌های دیگری همچون پخش برنامه‏های گفتگو محور و کارشناسی با هدف تبیین شخصیت والای پیامبر اسلام (ص) و سبک زندگی اصیل اسلامی الهام گرفته از زندگی حضرت رسول اکرم (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) و نیز پخش زنده اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور اندیشمندان، مدیران ارشد کشوری و لشگری و ... با میزبانی مردم روستای عبدیا (از توابع شهرستان دامغان استان سمنان) در سالروز شهادت امام رضا (ع) هم در دستور کار قرار دارند.

از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مراکز ویژه این روزها، پخش فیلم ‏های سینمایی و سریال‏های مناسب این ایام از جمله فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» و سریال‌های «تنهاترین سردار» و «ولایت عشق» در زمان‌های مناسب کنداکتور است.

دو مستند رادیویی هم در دهه پایانی صفر از صدای مراکز پخش خواهد شد که محوریت اصلی آنها، معرفی آداب و رسوم عزاداری مردم در اقصی نقاط کشور است.

«چاووشی» و «حسن حسین» در مرکز خراسان جنوبی از جمله این مستند‌ها هستند و علاوه بر این، پخش ویدئو کلیپ‌‏ آوا‌های رضوی شامل چاووش‏خوانی توسط مداحان و خوانندگان بومی و محلی، پخش صلوات خاصه در ساعت ۸ بامداد روز شهادت هشتمین امام شیعیان و ویژه برنامه‏های شعر خوانی از جمله در برنامه‏ تلویزیونی «شب شیدایی» با خواندن اشعارآئینی توسط هنرمندان استان و مسابقه رادیویی «مشاعره آیینی» در مرکز خراسان جنوبی هم جزو برنامه‌های این دهه به شمار می‌روند.

در این بین و با همکاری مشترک سیما، صدا و فضای مجازی مراکز، راه‏اندازی و تبلیغ پویش‏های مردمی از جمله «ما امت محمدیم»، «محمد (ص) پیامبر رحمت» و «رسول مهربانی» هم با هدف انسجام و اتحاد میان امت اسلام پیش‌بینی شده است.

تعامل با مخاطبان به ویژه در برنامه‏های جوان و خانواده با موضوعاتی از قبیل «هر خانواده یک الگو از زندگی حضرت رسول اکرم (ص)»، «هر جوان یک الگو از زندگی پیامبر اکرم (ص)» همراه با پخش «دل‏گویه‏های مردمی»، تهیه و تولید بسته‏های ویژه فضای مجازی شامل ویدئو، پادکست، کلیپ‌های مداحی، عکس نوشته کمیک موشن، پوستر و اینفوگرافی، موشن گرافیک، اتوموشن، کلیپ تکیه هنرمندان، کلیپ‏های تعزیه و پوستر و تقطیع و باز پخش گزیده برنامه‏های صدا و سیما، پخش گزارش‏های مناسبتی و ویدیو کلیپ‏های ویژه دهه آخر صفر در فضای مجازی در کنار بارگذاری تصاویر مردمی ویژه ایام پایانی ماه صفر در رادیو نمای مراکز، در همین راستا صورت می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی صدا و سیمای مراکز مرکز خراسان صدا و سیما برنامه ها امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در دیدار اعضای بنیاد ملی رضوی بوشهر، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در اسلام وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته شده و برخی نیز ناشناخته مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهایت استفاده از ظرفیت‌های شناخته شده، افزود: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، فرهنگ رضوی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: فرهنگ رضوی از دیرباز در ایران نهادینه شده است اما ابعاد بسیار زیادی از آن کشف و استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: با رویکردی که در یکی دو دهه اخیر در آستان قدس به‌عنوان خورشید منظومه فرهنگی ایران ایجاد شده، استفاده زیادی می‌شود انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اینکه یکی از ظرفیت‌ها مردم نهاد کردن فرهنگ رضوی است، خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی و کشف ظرفیت‌ها نیازمند نخبگان است اما پای کار بودن با مردم است، وقتی مردم پای صحنه باشند قرابت مردم با بارگاه مقدس دوسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثامن‌الحجج (ع) در تبدیل تهدید به فرصت بزرگترین خدمت را به اسلام کرد، افزود: ایشان با مناظراتی که انجام داد، فرهنگ شیعه را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه جهان اکنون در حال تولید فرصت است، ابراز کرد: ما هم باید تهدیدهای فرهنگی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی محدود به ایران نیست بلکه در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: آسیب‌های فرهنگی کشور و عوامل آن را بشناسیم و ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را خنثی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: فرصت سوزی ما در عرصه منظومه فرهنگی خیلی زیاد است و ضررهای آن را مرتب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید مردم نهاد باشد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی ما بودجه‌هایشان صرف حقوق و امورات جاری می‌شود و برای کار فرهنگی بودجه‌ای ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیاد امام رضا (ع) متنوع‌ترین نهاد فرهنگی ایران است، ابراز کرد: باید هدف گذاری مردمی و بررسی شود که با این حجم برنامه‌هایی که بنیاد امام رضا (ع) اجرا می‌کند، تأثیرگذاری این برنامه‌ها در عرصه جذب چقدر است.

وی افزود: باید روی اهدافی که داریم دقت و آسیب‌شناسی کنیم که چقدر تأثیر داشته است و آیا مردم اخلاق و سیاست و تقوای رضوی پیدا کرده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: بوشهر استان امام رضا (ع) است و اگر بنیاد امام رضا (ع) برنامه‌ای داشته باشد ما همیشه آماده هستیم.

کد خبر 6089689

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم اردیبهشت
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان