Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌ و گو کردند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، این تماس تلفنی با ابتکار طرف پاکستانی صورت گرفت که در واقع ادامه گفت‌وگوی آغاز شده در 17 سپتامبر در شهر «دوشنبه» محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت‌وگو طیف وسیعی از مسائل مهم مربوط به امنیت منطقه‌ای را بررسی کردند که در این راستا، بر وضعیت موجود در افغانستان تاکید ویژه صورت گرفت.

رحمان، در سخنانی تاکید کرد که توسعه اوضاع در این کشور همسایه همچنان در کانون توجه طرف تاجیکی قرار دارد، زیرا همه رویدادهایی که امروز در افغانستان اتفاق می‌افتند به طور مستقیم بر وضعیت امنیت منطقه، تاثیر می‌گذارد.

رئیس جمهور تاجیکستان ایجاد گفت و گوی گسترده بین نیروهای مختلف افغانستان را عامل مهمی در ایجاد زودهنگام صلح و ثبات در آن کشور خواند و مجددا آمادگی کشورش را برای همکاری سازنده با همه طرف‌های علاقمند به منظور کمک به این روند در محدوده امکانات موجود، ابراز داشت.

در جریان این تماس تلفنی در خصوص ادامه تماس و رایزنی‌های دو کشور در همه سطوح در مورد مشکل افغانستان، توافقاتی حاصل شد.

گفتنی است که رئیس جمهور تاجیکستان در پایان مذاکرات با نخست وزیر پاکستان که 17 سپتامبر در شهر دوشنبه برگزار شد از توافق این کشور و پاکستان جهت مساعدت به برگزاری مذاکرات طالبان و تاجیکان افغانستان در شهر «دوشنبه» خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان تماس تلفنی عمران خان امامعلی رحمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در تماس تلفنی، بار دیگر بر شروط مقاومت فلسطین در مذاکرات آتش بس در نوار غزه تاکید کردند.

پایگاه خبری المیادین دو شنبه شب گزارش داد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی دوشنبه شب در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه و آتش بس گفت‌وگو کردند.

در این تماس تلفنی، تصمیم مقاومت در خصوص موافقت با پیشنهاد توافق آتش بس و نیز جزئیات توافق پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رهبران مقاومت فلسطینی در این تماس تلفنی، تدابیر لازم برای تضمین اجرای توافقنامه را بررسی کردند.

هنیه به النخاله خاطرنشان کرد که مقاومت هرگز از خواسته‌های عقب نشینی فراگیر دشمن، مبادله اسیران، بازسازی و پایان محاصره نوار غزه کوتاه نخواهد آمد.

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی از وحدت میدانی و سیاسی گروه‌های مقاومت که وارد نبرد تاریخی در طوفان الاقصی با دشمن شدند، تقدیر کردند.

کد خبر 6098854

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها