Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع پاکستانی گزارش دادند که مرز ایران-پاکستان در تفتان برای رفت‌وآمد تجار و دانشجویان بازگشایی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون، ممنوعیت تردد از گذرگاه مرزی پاکستان-ایران در تفتان روز یکشنبه لغو شده است و تجار، دانشجویان و رانندگان کامیون پاکستانی اجازه سفر به ایران را پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته منابع مطلع، اداره کنترل مهاجرت پاکستان، موسوم به آژانس تحقیقات فدرال(FIA) نیز روند منظم مهاجرت را در مرز تفتان آغاز کرده است و اجازه می‌دهد شهروندان پاکستانی وارد ایران شوند.

پیش‌تر، به دلیل شمار رو به افزایش موارد ابتلا به بیماری همه‌گیر کرونا، مقامات ایرانی ورود شهروندان پاکستانی به ایران را در تاریخ ۲۹ ژوئن سال جاری ممنوع کرده بودند. اگرچه در این مدت، تجارت ترانزیتی ایران و پاکستان برقرار بوده است. آن دسته از شهروندان پاکستانی که خواستار سفر به ایران با ویزاهای زیارتی و توریستی هستند، همچنان اجازه سفر به ایران را ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان