Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن یزدانی ورزشکاری است که با طلای مسابقات جهانی نروژ به رکورد جدیدی دست یافته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، حسن یزدانی بعد از کسب مدال طلای جهان در سال ۲۰۲۱ حالا تنها ورزشکار تاریخ کشورمان است که از سال اول عضویت در تیم ملی، توانسته در همه مسابقات جهانی و المپیک مدال بگیرد و به رکورد ۷ مدال پیاپی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یزدانی از سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی درآمد و در همان سال در رقابت‌های نوجوانان آسیا به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت. ۱۹ روز پس از کسب مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با کسب عنوان دوم به مدال نقره وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت.

این کشتی‌گیر کشورمان در سال ۲۰۱۴ در مسابقات جوانان جهان که به میزبانی زاگرب برگزار شد به مدال طلای وزن ۶۶ کیلوگرم دست یافت. وی از همین سال وارد رده سنی بزرگسالان شد و در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی لاس‌وگاس صاحب مدال نقره شد. موفقیت‌های یزدانی در همه مسابقات جهانی ادامه داشت به طوری که او در مسابقات ۲۰۱۷ پاریس صاحب مدال طلا، ۲۰۱۸ بوداپست برنز، ۲۰۱۹ نورسلطان طلا و ۲۰۲۱ اسلو صاحب طلایی دیگر شد.

ورزشکاران دیگر مانند حمید سوریان که دارای چندین مدال طلای جهانی است، غلامرضا تختی و دیگر ورزشکاران رشته‌های مختلف همانند یزدانی به صورت متوالی صاحب مدال جهانی و المپیک نشده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن یزدانی تیم ملی کشتی حمید سوریان مسابقات جهانی مسابقات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، آخرین روز رقابت‌های تنیس تور جهانی تنیس جوانان در زمین‌های تنیس آسایش ساری برگزار شد تا تکلیف نفرات برتر هفته نخست مشخص شود. در بخش انفرادی پسران، پارسا اشجاری با نتیجه (۳-۶ و ۱-۶) کیارش حنیفی را برد و قهرمان شد، دانیال مشتاقی‌فر و سام پازوکی نیز مشترکا سوم شدند.

در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی با نتیجه (۱-۶ و ۱-۶) هانا سلطانی را مغلوب کرد و عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرد. کیمیا ثاقب تهرانی و ملینا عباس نیز عنوان سومی مشترک را از آن خود کردند.

در بخش دونفره نیز تیم پارسا اشجاری – کیارش حنیفی با نتیجه ۲-۶ و ۴-۶ از سد مهراد منصوری- بردیا شریفی عبور کردند و در جایگاه نخست ایستادند. در بخش دختران نیز کیمیا ثاقب تهرانی – یاسمن یزدانی با نتیجه ۲-۶ و ۳-۶ مقابل بایلان از ترکیه – هانا سلطانی به برتری رسیدند و قهرمان شدند.
این مسابقات از یکم اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس آسایش مازندران آغاز و امروز با انجام دیدارهای نهایی به پایان رسید. سرداوری این دوره از مسابقات بر عهده مجید گلچین سرداور نشان سفید کشورمان بود و امیر مهذب‌نیا مدیریت بازی‌ها را بر عهده داشت.

کد خبر 6091367

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی
  • دخترى كه با طلا و ركورد شكنى به قولش عمل كرد
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی