Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زیرکوه، با اشاره به تاریخچه وقف، اظهار داشت:  قبل از اسلام نیز وقف تحت عناوین مختلف وجود داشته و سیره نبی اسلام، حضرت خدیجه و حضرت زهرا (سلام الله علیها) با عمل خود به این سنت نبوی آن را بیشتر از قبل زنده کردند.

وی سنت حسنه وقف را یک صدقه جاریه و احسان ماندگار دانست که  می‌تواند از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و بیان داشت: وقف یک چشمه همیشه جاری است و این خیر همواره و در همه ایام در کارهای اعتقادی و زیربنایی مردم تأثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف زیرکوه رفع نیازهای جامعه را یکی از فلسفه‌های ایجاد وقف و موقوفات دانست و عنوان کرد: وقف برای حوزه درمان و سلامت،‌ وقف علمی، اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه‌های قرآنی از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.                

لزوم ترویج وقف مشارکتی

مختاری ترویج وقف‌های مشارکتی را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و عنوان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

وی از وجود ۵۴۳ موقوفه در شهرستان زیرکوه خبر داد و عنوان کرد: رسالت اوقاف در چهار بخش موقوفات، بقاع متبرکه، موقوفات قرآنی و مساجد متمرکز است.

رئیس اداره اوقاف زیرکوه با بیان اینکه درسال جاری ۷ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، مطرح کرد: توزیع بیش از ۳۰۰ سبد غذایی، توزیع بیش از یک هزار سبد غذایی طی ماه محرم و صفر امسال، توزیع بیش از ۳۰ هزار پرس غذا بخشی از خدمات اوقاف شهرستان از محل موقوفات بین نیازمندان است.

توزیع بیش از ۷۵۰ بسته لوازم‌التحریر

مختاری با بیان اینکه طرح «مهر تحصیلی» در راستای سیاست حمایتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود، اضافه کرد: امسال نیز اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های تحصیلی در میان دانش‌آموزان نیازمند کرده‌ایم.

وی از توزیع بیش از ۷۵۰ بسته لوازم‌التحریر در آستانه سال تحصیلی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این بسته‌ها شامل کیف، دفتر، مداد، مداد رنگی و سایر موارد است که به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مهر تحصیلی دانش آموزان نیازمند اوقاف وقف دهه وقف نیازهای روز جامعه ازدواج جوانان اشتغال دانش آموزان نیازمند توزیع بیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس کشانی، مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران یک مجتمع آموزشی ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران تاکید کرد: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

کشانی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

کشانی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یادشده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

گفتنی است، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است