Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:10:55 GMT

بی‌دقتی در زمان پخت، عامل بی‌کیفیتی نان است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۹۵۸۷

بی‌دقتی در زمان پخت، عامل بی‌کیفیتی نان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نان بی‌کیفیت، آرد نامرغوب و عدم رعایت بهداشت از سوی نانوایی‌ها، عمده‌ترین مطالبات شهروندان از شرکت غله خدمات بازرگانی و کارخانجات تولید آرد است، برای تحقق احقاق به حق شهروندانی که از بی توجهی بعضی از مسئولان مربوطه که نسبت به نظارت بر چگونگی، نحوه کیفیت، پخت و توزیع نان که اصلی‌ترین غذای سفره جامعه را تشکیل می‌دهد معترض هستند ودر این راستا با تنی چند از نانوائی‌ها به گفت‌وگو نشسته و علت را جویا شده که اکثر به اتفاق آنان نامرغوب بودن آرد را عامل اصلی این نابسامانی عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس در پاسخ به موارد ارائه‌شده به خبرگزاری فارس گفت: بر اساس دستورالعمل تنظیم‌شده، تمامی کارخانجات تولید آرد موظف به تحویل نان سبوس‌دار به نانوائی‌ها هستند و در این مورد اگر رنگ نان به سمت تیرگی رفته است ازنظر غذایی مطلوب و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

 عدم کیفیت نان از بی‌دقتی درزمان پخت است

منصور جباری خاطرنشان کرد: در طی 6 ماهه سال جاری گزارشی مبنی بر تغییر در رنگ و نوع آرد مشاهده نشده و اگر در کیفیت نان موردی گزارش شود به‌احتمال‌ زیاد از بی‌دقتی در زمان پخت توسط بعضی از نانوائی‌ها است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 600 نانوائی به‌صورت مجازی آموزش پخت و تولید نان باکیفیت داده‌شده و در این راستا اگر شهروندان با تخلف روبه‌رو شدند با شماره تلفن‌ها 32282359، 32283360 تماس گرفته و در اسرع وقت به شکایت‌های رسیده رسیدگی و پاسخ لازم داده می‌شود.
این مسئول بیان داشت: توزیع ماهیانه 50 هزار تن گندم برای تولید آرد به کارخانه‌های فارس که در ردیف مدرن‌ترین در کشور است برای ارسال به نانوائی‌ها در کوتاه‌ترین زمان از دیگر عملکرد این شرکت محسوب می‌شود.

جباری در مورد قیمت گندم و فروش آن به کارخانه‌ها افزود: قیمت گندم با عنوان یارانه‌ای نوع 1 و 2 حدود 600 و 900 تومان و نیز کارخانه‌ها موظف هستند آرد 12 درصد را 815، آرد 15 درصد را 820 و نیز آرد 18 درصد را 825 تومان بر اساس سامانه فروش آرد از طریق سامانه بانک سپه توسط شرکت حمل‌ونقل خلیج‌فارس خریداری تحویل نانوائی‌ها نمایند.

وی اظهارداشت: نانوائی‌ها بر طبق سهمیه‌ آردی که به آن‌ها اختصاص داده‌شده مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین نان را تحویل شهروندان دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آنان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی فارس خاطرنشان کرد: نمونه‌برداری تولید آرد کارخانه‌ در آزمایشگاه، استفاده از کارشناسان علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان صنعت معدن و تجارت و انجمن صنفی کارخانه آرد ازجمله رویکرد این شرکت است.

جباری تصریح کرد: بازدید تصادفی و در زمان‌ معین بر نحوه تولید آرد مرغوب و باکیفیت ونیز درجه‌بندی در تخصیص سهمیه گندم تولید آرد برای کارخانه‌ها از دیگر اهداف شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس است.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: کیفیت نان منصور جباری نانوائی ها کارخانه ها تولید آرد شرکت غله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

رئیس‌جمهور همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 749319

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!