Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا دوست‌محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: کاروانسراهای قصر بهرام، سنگی و آجری آهوان، میامی، میاندشت و عباس‌آباد طی دو روز مورد بررسی ارزیاب یونسکو قرار گرفت.

او با بیان اینکه این اداره کل تمام تلاش خود را برای رعایت الزامات موردنظر سازمان یونسکو برای ثبت آثار در فهرست جهانی انجام داده است، ابراز امیدواری کرد: با ثبت این ۶ کاروانسرا در فهرست جهانی، برای دومین بار آثاری از این استان در شمار آثار ثبت جهانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوست‌محمدی ادامه داد: کاروانسرای تاریخی میاندشت که بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرایی در ایران است و دربرگیرنده سه کاروانسراست، کاروانسرای عباس‌آباد و کاروانسرای میامی سه کاروانسرای شهرستان میامی، کاروانسرای سنگی و آجری آهوان سمنان و کاروانسرای قصر بهرام در جنوب گرمسار در این مرحله مورد بررسی ارزیاب یونسکو قرار گرفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با توجه به وجود بیش از ۳۰ کاروانسرای تاریخی در استان سمنان، این استان به سرزمین کاروانسراها معروف است و امید است با ثبت جهانی این کاروانسراها، زمینه الحاق سایر کاروانسراهای استان به این فهرست نیز فراهم شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: یونسکو سمنان گردشگری میراث فرهنگی سازمان یونسکو ثبت آثار در فهرست جهانی کاروانسرای قصر بهرام کاروانسرای تاریخی میاندشت کاروانسرای میاندشت کاروانسرای تاریخی کاروانسراهای تاریخی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فهرست جهانی گردشگری و صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سلیمان دهرویه مسئول برگزاری مراسم گفت : ترویج مرام ، از خودگذشتگی و سیره حضرت علی (ع) با توسعه ورزش زورخانه ای ازاهداف این طرح ورزشی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • سپاس از معلمان استان سمنان
  • تداوم افزایش دمای هوا در سمنان
  • کشف ۵۷۰ کیلوگرم تریاک در سمنان
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟