Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا محرابی صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ تن میگو در گلستان برداشت شده است و پیش‌بینی می‌شود که برداشت میگو به یک‌هزار و ۵۰۰ تن نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه بچه میگوها از استان‌های جنوبی وارد گلستان می‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ یک بیماری برای میگوها در سایت میگو گلستان اتفاق افتاد که خوشبختانه توانستیم تا سال ۱۳۹۹ این بیماری را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه گلستان در حوزه تولید گوشت مرغ رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است‌، ابراز کرد: زمانی که با کمبود مرغ در کشور مواجه بودیم گلستان توانست در یک روز ۷۲۰ تن مرغ گوشتی به منظور تنظیم بازار تهران ارسال کند یعنی علاوه بر اینکه نیاز استان را برآورده کردیم توانستیم این حجم از مرغ گوشتی را به تهران ارسال کنیم.

محرابی از توزیع ۶۰۰ تن الی یک‌هزار تن گوشت مرغ به صورت شبانه‌روزی در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۲ تن الی ۱۳ تن جوجه‌ریزی در سطح استان گلستان انجام می‌شود.

وی در خصوص بیماری‌های واگیردار در دام وطیور یادآور شد: متاسفانه بیماری‌های واگیردار در استان گلستان بسیار زیاد است و تا این لحظه در هیچ واحد مرغ گوشتی، مرغ مادر‌مرغ تخم‌گذار مشکلی نداریم و شرایط مناسبی داریم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: با توجه به اینکه گلستان در منطقه خزری قرار گرفته است و پرندگان مهاجر به استان مهاجرت می‌کنند که سبب انتقال بیماری به طیور استان می شود ما اجازه ندادیم که واحدهای صنعتی در گلستان درگیر این بیماری شود.

محرابی اذعان کرد: به منظور جلوگیری از ابتلا دام و طیور به بیماری سالانه دوبار از تک‌تک روستاهای گلستان بازدید می کنیم و به صورت رایگان به دام و طیور روستاییان واکسن می‌زنیم.

* تاکنون بیماری تب برفکی در گلستان گزارش نشده است

وی با بیان اینکه مرغ تخم‌گذار ۶۵ برابر نسبت به بیماری آنفلوانزا حساس است، گفت: در استان گلستان تولید مرغ گوشتی، مرغ مادر و مرغ تخم‌گذار صورت می‌گیرد در حالی که در استان مازندران فقط مرغ گوشتی و مرغ مادر وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: تعداد ۶۸ واحد مرغ مادر و ۲۱ واحد مرغ تخم‌گذار داریم.

محرابی با بیان اینکه سالانه بین ۲۸۰ هزار تن لغایت ۳۰۰ هزار تن مرغ در گلستان تولید می‌شود؛ ابراز کرد: سالانه ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی و ۵ میلیون جوجه گوشتی تخم‌گذار در گلستان تولید می‌شود که سهم بزرگی را در اقتصاد گلستان داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیماری تب برفکی در گلستان گزارش نشده است، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری هیچ گزارشی مبنی بر اینکه بیماری تب برفکی در دام و طیور اتفاق افتاده در گلستان نداشتیم.
انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان میگو بیماری رسانه مرغ تخم گذار مرغ گوشتی مرغ مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است