Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یا اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در مصوبات سفر بر تکمیل طرح های احداث سد تنگ سرخ ، سد چم شیر و سرپری تاکید شد و این مهم جزو برنامه های اولویت دار دولت برای مدیریت آب در استان است.

به گفته فرهادی با توجه به اینکه دست کم ۷۰ درصد از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دیم است تبدیل زمین های دیم به آبی نیازمند تعریف منابع آبی جدید می باشد که مهار روانآب ها به منظور تامین آب مورد نیاز و از سوی دیگر جلوگیری از استفاده بی رویه از سفره های زیرزمینی آب می تواند موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادی با اشاره به ضرورت مدیریت روان آب ها برای ذخیره سازی آب در مقوله پیشگیری از بروز سیلاب ها، فرسایش خاک و استفاده در زمان خشکسالی اظهار داشت: تعدادی از ساختگاه های کهگیلویه و بویراحمد مانند سقاوه و آبریز در حال تکمیل مطالعات هستند و در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تکمیل طرح‌های مهم تامین و مهار آب استان با استفاده تقویت اعتبارات ملی شامل سدهای تنگ سرخ و سرپری، آبرسانی از سد کوثر به شهرهای لیکک، دهدشت، سوق، لنده و چرام  و ۳۰۰ روستای مسیرخط انتقال.آبرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی،مرمت و بازسازی تاسیسات آبی شبکه ها ،ایستگاه های پمپاژ، لایروبی کانال ها از مهمترین برنامه های در دست اجرای این مجموعه در راستای تقویت منابع آبی منطقه ست.

فرهادی اظهار داشت: همچنین اقدام هایی مانند تکمیل طرح‌های آبرسانی از دشتروم به سد شاه قاسم، خودداری از توسعه کشت های فصلی،عدم واگذاری اراضی جدید در سال آبی جاری برای کشت های کشاورزی ،فعالیت طرح های پرورش ماهی متناسب با دبی آب محل تامین برنامه اجرایی کاهش اثرات و در دستور کار دولت است.

وی ابراز داشت: با وجودی که کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱.۲میلیارد متر مکعب بارندگی سالیانه ۸.۵ میلیارد متر مکعب از استان های پربارش کشور محسوب می شود اما تنها یک سد مخزنی بزرگ سد کوثر با ۵۰۰ میلیون متر مکعب و سد کوچک شاه قاسم کمتر از ۱۰ میلیون متر مکعب امکان ذخیره سازی رواناب ها وجود دارد به همین دلیل بخش قابل توجه از روان آب ها از استان خارج می شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کشاورزی یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کشاورزی یاسوج خبرگزاری جمهوری اسلامی کشاورزی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد