Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «مسعود اندرابی»، وزیر کشور سابق افغانستان، به تازگی در یادداشتی از برقراری چندین تماس تلفنی میان «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی اشرف غنی با «خلیل‌ الرحمن حقانی» در روز سقوط کابل پرده برداشته است.

اندرابی گفته‌است که روز ۲۵ مرداد، قبل از فرار اشرف غنی، در حالی‌که سلام رحیمی، مشاور اشرف غنی و متین بیک، رییس دفتر وی، مشغول تماس‌ها با قطر برای جلوگیری از ورود طالبان به پایتخت بودند؛ حمدالله محب، مشاور امنیت ملی با خلیل حقانی چندین تماس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندرابی افزوده که حتی یک بار قرار شده تا محب با خلیل حقانی در نزدیکی کابل ملاقات کند ولی بعدتر او ترجیح داده است که از طریق تلفن به هماهنگی‌ها ادامه دهند.

اندرابی در پایان یادداشت خود اضافه کرده که او مطمئن هست که این بخش از آن فرار[ فرار اشرف غنی از ارگ] و چگونگی تسلیم ننگین نظام به گروه حقانی با همدستی و وساطت محب و پاکستان، بعدها نیز افشا شود.

تاکنون روایت‌ها و افشاگری‌های مختلفی از چگونگی فرار اشرف غنی از افغانستان منتشر شده که در تازه‌ترین آن روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از یک منبعی گزارش داده که اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان در ماه آگوست از طریق ازبکستان از این کشور گریخته و از آنجا با خط هوایی قزاقستان به امارات رفته‌است.

بر اساس این گزارش، «از ۵۴ نفری که با چهار هلیکوپتر در شهر ترمذ ازبکستان فرود آمدند، ۲۲ نفر خلبان، کمک خلبان و مشاور فنی نیروی هوایی و ۲۲ نفر محافظ رئیس جمهور بودند و هیچ یک از آنها پاسپورت نداشتند.»

یکی از نزدیکان اشرف غنی به روزنامه هشت صبح گفت که از لحظه خروج اشرف غنی از فرودگاه، نه او و نه دیگر مقامات را ندیده‌است.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر کشور حقانی محب اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل