Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@16:26:39 GMT

تفاوت مام و اسپری خوش بو کننده و بادی اسپلش

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۰۳۴۶

همه ما از رو به رو شدن با افرادی که همیشه بوی خوب می‌دهند، لذت می‌بریم چون یکی از مهم‌ترین اصول نظافت و آراستگی، داشتن بوی خوب است. امروزه انواع مام، اسپری ضد تعریق، اسپری خوشبو کننده بدن و بادی اسپلش در بازار موجود است که همگی به راحتی قابل حمل بوده و آقایان و خانم‌ها می‌توانند هر زمان که احساس ناخوشایندی از بوی تعریق خود داشتند، از این محصولات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصولات ضدتعریق و خوشبو کننده بدن به دلیل استفاده آسان، تاثیر گذاری سریع و ماندگاری مطلوب، محبوبیت بسیاری در میان مصرف کنندگان دارند. اگر شما هم از مشتریان پروپا قرص این محصولات هستید لازم است بدانید مام ، اسپری خوش بو کننده و بادی اسپلش تفاوت‌هایی با هم دارند. پس قبل از خرید باید تفاوت این محصولات را بدانید و سپس متناسب با نیازتان اقدام به خرید کنید. اگر می‌خواهید تفاوت مام و اسپری خوش بو کننده و بادی اسپلش را بدانید تا پایان این مقاله همراه مو تن رو باشید.

خوشبوکننده‌های بدن و ضدعرق‌ها چه نوع محصولاتی هستند؟

خوشبوکننده‌های بدن محصولاتی هستند که در ساخت آن‌ها از ترکیباتی مثل روغن‌های معطر، اسانس و الکل استفاده شده که با پخش بوی خوب روی بدن از ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کنند. اما ضدعرق‌ها همانطور که از نامشان پیداست مانع ایجاد عرق می‌شوند چون در ترکیبات آن‌ها از آلومینیوم استفاده شده و همین ماده می‌تواند باعث جلوگیری از تعریق بدن شود. همچنین در ضدعرق‌ها علاوه بر آلومینیوم از مواد خوشبو کننده هم استفاده شده که باعث ایجاد رایحه خوب روی پوست خواهند شد.

پس بطور خلاصه باید بگوییم کار خوشبوکننده‌ها این است که صرفا بوی خوبی روی بدن ایجاد کنند ولی ضدعرق‌ها، علاوه بر تولید بوی خوب، با کنترل میزان تعریق‌ بدن، از ایجاد بوی بد در بدن جلوگیری می‌کنند. به عبارتی هر ضدعرقی یک خوشبوکننده بدن هم هست اما هر خوشبوکننده‌ای ضد عرق نخواهد بود.

بادی اسپلش و اسپری خوش بو کننده چه فرقی با هم دارند؟

اگر شما هم از اسپری خوشبو کننده بدن و بادی اسپلش برای رفع بوی بدن استفاده می‌کنید و معتقدید هر دو یک کار را انجام می‌دهند، باید بگوییم درست است که هردو محصول باعث خوشبو شدن بدن می‌شوند. اما تفاوت‌هایی بین این دو محصول وجود دارد که عبارتند از:

در اسپری‌های خوش بو کننده بدن گازی بکار رفته که کمک می‌کند اسپری خوش بو کننده پخش کنندگی خوبی داشته باشد. این گاز، عطر را از سوراخ سر اسپری، با قدرت زیادی به بیرون پراتاب می‌کند.  در بادی اسپلش گازی بکار نرفته و فقط آب و الکل هستند که کمک می‌کنند، عطر بادی اسپلش روی بدن پاشیده شود. به همین خاطر این محصول قدرت پخش کمی دارد. پس میزان قدرت پاشش عطر در اسپری خوش بو کننده بیشتر از بادی اسپلش است. بادی اسپلش‌ها عطر کمتری نسبت به اسپری‌های خوش بو کننده بدن دارند. بادی اسپلش‌ها می‌توانند پوست را تا مقداری رطوبت رسانی کنند اما اسپری‌های خوشبو کننده این قابلیت را ندارند. اسپری خوش بو کننده برای استفاده روی لباس طراحی شده در حالی که بادی اسپلش باید مستقیما روی پوست بدن اسپری گردد.

تفاوت مام و بادی اسپلش چیست؟

در ترکیبات مام‌ها از مواد ضدعرق استفاده شده است و به همین خاطر این محصولات می‌توانند جلوی تعریق و بدبو شدن بدن را بگیرند. در صورتی که بادی اسپلش‌ها، جلوی تعریق بدن را نمی‌گیرند و فقط می‌توانند باعث خوشبو شدن موقتی پوست شوند. حواستان باشد در استفاده از بادی اسپلش برای رفع بوی بد بدن درست عمل کنید به این صورت که در هنگام تعریق به هیچ عنوان از بادی اسپلش استفاده نکنید چون با بوی عرق بدن ترکیب شده و بوی نامطبوعی استشمام خواهد شد. علاوه براین حالت چسبندگی هم روی پوستتان ایجاد می‌کند.

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و مام؟

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش‌ها و محصولات ضدتعریق زمانیست که تازه از حمام بیرون آمده‌اید و پوستتان کاملا تمیز است. اگر این محصولات روی پوست تمیز استفاده شوند، حس پاکیزگی در شما بیشتر خواهد شد و بوی خوب محصول روی بدن شما هم ماندگارتر می‌شود.

مام بخرم یا بادی اسپلش؟

اگر غدد عرق شما فعال است و زیاد عرق می‌کنید در حدی که از ایجاد رطوبت و لکه در لباس‌هایتان خسته شده‌اید؛ توصیه می‌کنیم به دنبال خرید یک ضد عرق مانند مام باشید. اما اگر فقط می‌خواهید بدنتان همیشه خوشبو باشد می‌توانید یک بادی اسپلش یا خوشبو کننده بدن تهیه کنید.

آیا می‌توان از بادی اسپلش به عنوان ضد تعریق استفاده کرد؟

خیر! همانطور که پیش از این هم گفتیم بادی اسپلش فقط می‌تواند بدن را خوشبو کند و به هیچ عنوان مانع تعریق زیاد بدن نخواهد شد. اگر در طول روز زیاد عرق می‌کنید، به فکر استفاده از یک ضد عرق مناسب مانند رول ضد تعریق، استیک ضد عرق یا کرم ضد تعریق باشید.

چرا خرید بادی اسپلش و مام از موتن رو؟

برای خرید بهترین محصول ضدعرق یا خوشبو کننده بدن ابتدا باید با ویژگی محصول و تناسبش با نیازتان آگاه شوید. به همین دلیل راحت‌ترین راه این است که به خرید اینترنتی روی بیاورید. موتن رو نام یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین آرایشی و بهداشتی است که از طریق آن، می‌توانید ویژگی‌ها و مشخصات محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید و سپس متناسب با نیازتان نسبت به خرید اینترنتی دئودورانت و ضد تعریق اقدام کنید.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: الکل پوست گاز مو بادی خوشبو کننده بدن بادی اسپلش بادی اسپلش ها بادی اسپلش استفاده شده ضدعرق ها ضد تعریق روی پوست روی بدن بوی خوب ضد عرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟

 به گزارش تابناک، متخصصان در تاریخ ۱۹ آوریل در مجله Nature Medicine گزارش دادند در یک مورد از هر ۱۰ مورد ابتلا به ام اس، بدن سال ها قبل از شروع علائم، شروع به تولید مجموعه مشخصی از آنتی بادی ها در خون می‌کند.

متخصصان دریافتند این الگوی آنتی بادی ۱۰۰ درصد تشخیص ام اس را پیش بینی می کند. هر بیمار حامل این مجموعه از آنتی بادی ها به ام اس مبتلا شد.

آنها امیدوارند این آنتی بادی ها روزی مبنای یک آزمایش خون ساده برای غربالگری ام اس باشند.

دکتر «مایکل ویلسون»، متخصص ارشد مغز و اعصاب از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) گفت: در چند دهه اخیر، حرکت در زمینه درمان ام‌ اس جدی‌تر و قوی‌تر صورت گرفته است.

ام اس زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می‌کند و به غلاف محافظ اطراف رشته‌های عصبی به نام میلین آسیب می‌رساند. این امر سیگنال‌های ورودی و خروجی مغز را مختل می‌کند و باعث بروز علائم مختلفی می‌شود که حواس را مختل کرده و بر توانایی حرکت تأثیر می‌گذارد.

برای این مطالعه، متخصصان نمونه های خون گرفته شده از ۲۵۰ بیمار مبتلا به ام اس را که قبل و بعد از تشخیص آنها جمع آوری شده بود، غربالگری و آنها را با نمونه خون افراد سالم مقایسه کردند.

متخصصان تصور می‌کردند با مشاهده اولین علائم بیماری در بیماران ام‌ اس، شاهد جهش در آنتی‌بادی‌ها خواهند بود.

در عوض، آنها دریافتند که ۱۰ درصد از بیماران ام اس سال ها قبل از تشخیص، سطوح بالایی از آنتی بادی های اتوآنتی بادی - آنتی بادی هایی که می توانند به خود بدن حمله کنند – داشتند.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ام اس در ۹۰ درصد دیگر بیماران می شود، اما متخصصان بر این باورند که آنها اکنون یک علامت هشدار اولیه قطعی مبنی بر بروز این بیماری، دارند.

علائم ام‌ اس می تواند حاد یا مزمن باشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مهم این است که از علائم مختلف این بیماری آگاه بود. علائم بیماری ام‌ اس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- مشکلات حرکتی مانند احساس خستگی یا ضعف هنگام راه رفتن، صحبت کردن یا بلعیدن

- گزگز یا بی حسی در اندام ها

- اختلال عملکرد مثانه و روده

- اختلال شناختی

- تغییرات خلقی یا افسردگی

- لرزش یا اسپاسم

- سرگیجه

- اختلال بینایی

در موارد شدید، افراد مبتلا به ام‌اس ممکن است دچار نابینایی و/یا فلج شوند.

در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده‌ای برای ام‌اس وجود ندارد. بنابراین، مدیریت علائم، فاکتوری ضروری برای داشتن یک زندگی سالم همراه با این بیماری است. پزشک ممکن است بسته به شدت علائم بیماری درمان‌های استروئیدی، تزریق خون یا فیزیوتراپی را انتخاب کند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی