Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:34:57 GMT

کهکشان سیفرت شکار دوربین‌ های هابل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۰۳۶۰

کهکشان سیفرت شکار دوربین‌ های هابل شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، تلسکوپ فضایی هابل به تازگی تصویر جدیدی از کهکشانی به نام NGC ۵۷۲۸ را در دو طول موج نور مادون قرمز و مرئی ثبت کرده است. کهکشان سیفرت بسیار پرانرژی و دارای هسته کهکشانی بسیار روشن است. دانشمندان می‌گویند: " این کهکشان، مارپیچی، ظریف و درخشان به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته مشخص این است که NGC ۵۷۲۸ یک نوع کهکشان پر انرژی است. این کهکشان مارپیچی در فاصله ۱۳۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد."

این طبقه بسیار پر انرژی از کهکشان‌ها از هسته‌های فعال تغذیه می‌کنند که به عنوان هسته فعال کهکشانی یا AGN شناخته می‌شوند. انواع مختلفی از AGN‌ها وجود دارد و فقط برخی از آن‌ها منبع تغذیه کهکشان‌های سیفرت هستند. مشاهده انواع دیگر کهکشان‌ها با هسته کهکشانی فعال مانند کوازار‌ها دشوار است، زیرا میزان تابش آن‌ها پنهان است. اما کهکشان‌های سیفرت مانند NGC ۵۷۲۸ به وضوح دیده می‌شوند و بسیار شبیه به کهکشان‌های استاندارد هستند.

این عکس با استفاده از دوربین عریض میدان WFC۳ و در طیف نور مرئی و طول موج مادون قرمز ثبت شده است. با این حال، نور بیشتری توسط AGN در طول موج‌های دیگر که توسط ابزار هابل قابل جذب نیست، منتشر می‌شود. این یکی از دلایلی است که ستاره شناسان، جهان را در طول موج‌های مختلف مانند نور ماوراء بنفش، اشعه ایکس یا طول موج رادیویی مشاهده می‌کنند. هر طول موج متفاوت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های متفاوتی را در طبیعت مشاهده کنند. به عنوان مثال، طول موج مادون قرمز مورد استفاده هابل، به ویژه برای مشاهده ابر‌های گرد و غبار و ساختار‌های مبهم، مناسب است.

بیشتر بخوانید

کشف جدید تلسکوپ هابل در مورد کهکشان‌های مرده

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تلسکوپ فضایی هابل سیاره زمین کهکشان ها کهکشان ها طول موج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی

یک سرباز روسی برای رهایی از پهپاد FPV اوکراینی که او را تعقیب می‌کرد، از «کیسه سیب‌زمینی» برای انهدام این پهپاد استفاده کرد.

دریافت 900 KB

دیگر خبرها

  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار موش کور توسط گرگ + فیلم
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)