Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در همایش سراسری مدیران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که جز با کار جهادی اوضاع سر و سامان پیدا نخواهد کرد، گفت: قوانین مربوط به سال ۶۷ نشان‌دهنده این است که آن دوره نیز اختلال در نظام اقتصادی وجود داشته و اگر بررسی کنیم، این رخداد همزمان با ورود مجمع تشخیص مصلحت و تصویب قانون تعزیرات است و این تنها قانونی است که مجمع تشخیص ورود و تصویب کرده است که این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اختیاراتی که شاید در شئون دستگاه قضایی بوده، در اختیار سازمان تعزیرات قرار گرفته که این به دلیل جنگ و تبعات آن بوده است، اما این جنگ اقتصادی در سال‌های اخیر تشدید شده و در حال حاضر با انتخاب دولت انقلابی، امیدی در مردم ایجاد شده و این امید نباید ناامید شود و بر همین اساس است که می‌گوییم وقت نداریم.

اصانلو تصریح کرد: اوضاع جامعه شرایط خوبی ندارد و آدم خجالت می‌کشد که مردم در صف مرغ و ... هستند و از سازمان تعزیرات انتظاراتی به حق دارند و ما در جنگ اقتصادی نمی‌توانیم بگوییم بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا است.

معاون وزیر دادگستری بیان کرد: در شرایطی هستیم که دو یا سه فاکتور صادر می‌شود یعنی برای تعزیرات یک فاکتور و برای مالیات یک فاکتور دارند پس نمی‌توان انتظار داشت که تعزیرات ورود نکند.

وی افزود: در حال حاضر ما در برخی شهرستان‌ها اداره تعزیرات نداریم و در جلسه روز گذشته به آقای محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور این موضوع را عنوان کردم و تعجب کردند و گفتند که حمایت می‌کنیم، چون وجود تعزیرات، بار روانی مردم را کاهش می‌دهد.

اصانلو با رونمایی از سند تحول سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در جلسه معارفه عرض کردم که ظرف ۵ تا ۷ روز راهبرد‌ها جمع‌بندی می‌شود و سند تحولی تنظیم شده است و انتظار حمایت و همراهی مدیران ستادی و استانی در اجرای آن را داریم.

وی مهم‌ترین هدف این سند تحولی را افزایش رضایت‌مندی آحاد جامعه و کارکنان سازمان عنوان کرد و گفت: تعزیرات باید حلقه آخر تنظیم بازار باشد چراکه فقط سازمان تعزیرات، اختیارات قانونی دارد پس باید جایگاه سازمان را ارتقا بدهیم طوری که تمام ضمانت‌های اجرای تنظیم بازار در اختیار تعزیرات قرار بگیرد.

در ادامه امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا حضور ما برای معیشت مردم نتیجه‌بخش باشد و گرانی بی‌رویه اتفاق نیفتد و بازار آشفته نشود، اظهار کرد: اگر تخلفی اتفاق افتاد باید برخورد کنیم اما صرف برخورد کافی نیست بنابراین اقدامات پیشگیرانه به عنوان مهم‌ترین برنامه دولت در تنظیم بازار در دستور کار است و دوره مدیریت جدید سازمان تعزیرات که یک مدیریت تحول است؛ باید حضور سازمان تعزیرات برای مردم ملموس و نتیجه‌اش جلوگیری از گرانی و تخلفات باشد.

وی افزود: سازمان تعزیرات باید نقش جدی در بازار ایفا کند و این امکان ندارد مگر با همکاری تمام دستگاه‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها که برای ایجاد این تعامل‌ها از ابتدای کار در وزارت دادگستری طرحی تهیه شد و همین شنبه در کمیسیون لوایح دولت بود و مصوبه کمیسیون برای معاون اول ارسال شده تا طوری عمل کنیم که تنظیم بازار و در نهایت بهبود معیشت مردم انجام شود.

وزیر دادگستری بیان کرد: مدیران ستادی و استانی باید با همکاری سایر متولیان امر کار را پیش ببرند و در دولت یک صدایی در این امر باشد و تمام نهادها یک موضوع را پیگیری کنند تا مردم نتیجه کار را ببیند که تخلفات نباشد و آرامش بر بازار حاکم شود.

وی افزود: اصل موضوع بازار در اقتصاد است اما وظیفه  تعزیرات حل مساله اقتصاد نیست و این موضوع در جای خودش بحث می‌شود بنابراین برای انجام وظایف، نهادهای بازار از قیمت‌گذاری تا عرضه و بازرسی و رسیدگی باید با هم همراه باشند که در این طرح این موضوع بررسی و در نظر گرفته شده است.

رحیمی گفت: در تمام پرونده ها مجازات بازدارنده نیستند بنابراین بر اساس اختیاراتی که در قانون مجازات اسلامی به وزارت دادگستری داده شده، معاونت حقوقی  موضوع مناسب‌سازی و کارآمدی جریمه‌ها را بررسی می کند تا بتوانیم از طریق ارائه به هیئت دولت و مراجع تصمیم گیر این جریمه‌ها را به روز و کارآمد کنیم.

بیشتر بخوانید

تغییر رویه تعزیرات برای برخورد با واحد‌های صنفی متخلف

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی گرانفروشی کالا سازمان تعزیرات تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از بخش‌های رویداد بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۴ ، «فروم حکمرانی» یا همان G-forum است. فروم حکمرانی امسال توسط «کارخانه نوآوری رسانه راهکار» برگزار می‌شود و پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری کشور را بررسی می‌کند.

«تنظیم‌گری»،«حقوق رقابت در حوزه‌های نوآورانه»، «نقش فناوری در حکمرانی»،از دیگر مباحثی هستند که نمایندگان بخش دولتی و خصوصی در فروم حکمرانی از آن صحبت می‌کنند. البته محور‌های این بخش به همین موارد محدود نیستند.

قرار است در دو روز رویداد بیشتر از ۳۰ صاحب‌نظر از مباحث نوآوری در تنظیم‌گری به کمک مردم، رسانه و دولت، بحث‌های خود را ارائه کنند.

در اولین روز از فروم حکمرانی در ۱۹ اردیبهشت، ۶ پنل تخصصی با محوریت «رسانه قدرتمند و نقش آن در تنظیم‌گری»، «بازخوانی تجربه اپل»، «تنظیم‌گری و قانون‌گذاری اکوسیستم‌های نوآوری»، «چرا نوآوران باید مسئولیت بپذیرد؟»، «نوآوری در خاورمیانه و اهم چالش‌های فعلی حکمرانی در فضای اقتصاد دیجیتال» برگزار می‌شود.

موضوع یکی از پنل‌ها، «رکن چهارم یا کتک‌خور از همه‌طرف» است که در آن به اهمیت و نقش رسانه در تنظیم‌گری با حضور صاحب‌نظران و رسانه‌داران مطرح در کشور پرداخته می‌شود.

«خط قرمز» نام پنل دیگر این بخش است که موضوع مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم را بررسی می‌کند و در واقع نوعی از هم نشینی دو بخش خصوصی و دولتی است.

«دبی چطور نوآوری را به پیش می‌برد؟» با نگاهی بر خاورمیانه و تجربه تنظیم‌گری دیگران دو پنل دیگر روز اول هستند که تجربه موفق کشور‌های همسایه ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

یکی دیگر از پنل‌های تخصصی این بخش که این موضوع آن این روز‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، «مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم» است.

در دومین روز از بخش فروم حکمرانی، مصادف با سومین روز از رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ موضوعاتی از جمله «ابعاد گوناگون شیوه‌های نوآورانه تنظیم‌گری بررسی» و« تنظیم‌گر یا مجری»، «تنظیم‌گری با کمک مردم و حمایت‌های دولتی از دیروز تا امروز» پرداخته می‌شود. 

در این روز ۵ پنل با حضور نمایندگان بخش دولتی و اکوسیستم نوآوری و استارتاپی برگزار می‌شود. «تقلب، سایبربولی، کلاه‌برداری‌های دیجیتال با حضور شناخته شده‌ترین پلتفرم‌های ایرانی»، «دولت‌ها و نوآوری در ایران»، «کارزار‌های نوآورانه و آی‌سی‌تی‌استارتاپ، نوآفرین» و «یک سیاهه بلند» عنوان این پنل هاست.

افرادی که به آشنایی با روند‌های تاثیرگذار بر تنظیم‌گری فناوری‌های نوظهور و بررسی رابطه دولت‌ها و مردم و پلتفرم‌ها و از همه مهم‌تر کارزار‌ها علاقه‌دارند، می‌توانند در این برنامه دو روزه شرکت کنند و همچنین از تاثیرات و اثربخشی سیاست‌های کشور در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری در سال‌های اخیر آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران