Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ابزار مقابله با دشمنان بوده و انتقال فرهنگ دفاع مقدس مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار شد با تسلیت ایام عزاداری ماه صفر اظهار داشت: از مسئولان استان کرمان در حمایت و پشتیبانی از برگزاری جشنواره کشوری فرهنگی و هنری علمدار تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی افزود: هر آنچه عزت و بزرگی از امنیت و آرامش و سلامت داریم از برکت خون شهدا و جانفشانی آنها است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید سلیمانی اسطوره بی‌نظیر و بی‌بدیل تاریخ کشور ما است گفت: رفتار و سلوک شهید سلیمانی برای همیشه الگوی دانش آموزان ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای عبور از راه پرفراز و نشیب تعلیم و تربیت در کشور باید به شهدا متوسل شده و از آنها مدد بگیریم افزود: مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را یک مکتب معرفی کردند که نشان از یک الگوی کامل و جامع برای همه ما است.

کاظمی با بیان اینکه جشنواره علمدار یکی از فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمام ابعاد زندگی شهید سلیمانی را به دانش آموزان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و روحیه عبادت، بندگی و اخلاص شهید سلیمانی را باید به دنیا معرفی کنیم گفت: شهید سلیمانی روحیه بالایی در حوزه شجاعت و ایثار داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه وزارت آموزش و پرورش به شهید سلیمانی به‌عنوان یک موقعیت بالای تربیتی برای دانش آموزان است ادامه داد: دفاع مقدس یک دوران طلایی برای تاریخ کشور است و از این گنجینه الهی باید برای تربیت نسل جوان کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ابزار برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب در تمام دنیا است گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس بالاترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش بوده و اردوی راهیان نور یک موقعیت بزرگ تربیتی است.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید وزارت آموزش و پرورش استان کرمان دانش آموزان شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید وزارت آموزش و پرورش استان کرمان سرپرست وزارت آموزش و پرورش شهید سلیمانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • داعش در افغانستان از بین رفته است