Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا  حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان به مناسبت هفته دامپزشکی گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین از هفته گذشته آغاز شده و تا ۱۳ آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۵۰ هزار راس دام سنگین علیه این بیماری ویروسی و خطرناک واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضمن اشاره به کوچ پاییزه عشایر به مناطق قشلاقی افزود: پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار راس دام سبک استان نیز تا پایان آذر ماه به صورت کاملا رایگان واکسینه شوند.

حسینی ابراز داشت: ۳۰۰ هزار راس دام سبک استان طی ۶ ماهه اول امسال واکسینه شدند و تلاش می‌شود تا ۷۰۰ هزار راس دام سبک استان واکسینه شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه واکسیناسیون دام سنگین از هفته گذشته آغاز شده است، ابراز داشت: تاکنون حدود ۲ تا ۳ هزار راس دام سنگین واکسینه شدند.

او تشریح کرد: دامداران متقاضی برای واکسیناسیون دام می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۱۲ درخواست خدمت کنند و یا با مراجعه به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

حسینی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مباحث قرنطینه‌ای، تردد، حمل بدون مجوز دامپزشکی، نهاده‌های دامی و بمنظور کنترل بیماری گفت: بیماری تب برفکی به شدت مسری است و عموما در ۶ ماهه دوم سال که هوا سرد می‌شود، این ویروس فعال می‌شود که تلاش می‌شود در کنار واکسیناسیون و با رعایت مسائل بهداشتی از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

انتهای پیام /  ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دام دامپزشکی هزار راس دام دام سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور