Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:04:08 GMT

هیجان بیشتر بازی با چمن مصنوعی ورزشی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۰۹۲۹

هیجان بیشتر بازی با چمن مصنوعی ورزشی

روش سنتی که بیشتر تیم های ورزشی در پیش می گرفتند، بازی روی چمن های طبیعی بود. اما در چند وقت اخیر، تغییر بسیار مهمی به وجود آمده است. این چمن ها دیگر همانند گذشته استاندارد طلایی محسوب نمی شوند. بازی کردن روی چمن مصنوعی حالا هم برای کارایی بیشتر و هم به دلیل به صرفه بودن، تبدیل به یک استاندارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آسیاچمن، این کارایی و عملکرد بهتر چمن مصنوعی ورزشی به مرغوب بودن مواد اولیه به کار رفته در چمن ها، پروسه تولید پیشرفته و مهندسی شده، دقت در طراحی ویژگی های ظاهری و تمرکز بر سلامت جسمی بازیکنان به دست می آید. این ها تماما خصوصیت های بارز چمن های مصنوعی شرکت آسیا چمن می باشند که بیش از دو دهه است با ورزشگاه های حرفه ای و زمین های ورزشی کوچک و بزرگ بسیاری همکاری داشته است.

چرا چمن مصنوعی به یک ترند برای زمین های ورزشی تبدیل شده است؟

۱. نیاز به نگهداری کم

در گذشته بازی ها و مسابقات ورزشی به برهم ریخته شدن چمن ها و فاجعه شدن زمین ختم می شد. خیلی از کفش های ورزشی روی این زمین ها پاره می شدند و همین امر موجب آسیب به بازیکنان هنگام چرخش و تغییر موقعیت روی زمین ورزشی می شد.

اما چمن مصنوعی به هیچ وجه چنین مشکلی ندارد. شاید در طول سال های طولانی به آرامی در معرض تردد و استفاده زیاد تحلیل برود، اما این پروسه به اندازه همتای طبیعی خود سریع نیست.

شما می توانید روی چمن مصنوعی برای اجرای بازی های مختلف هفته ها پشت سر هم حساب باز کنید، بدون این که قرار باشد تا مراقبت خاصی از آن به عمل بیاورید.

قرار نیست بخش های آسیب دیده چمن بذرپاشی شوند، لازم نیست که مدتی صبر کنید تا چمن ها ریکاوری بشوند. هم چنین از بسیاری از هزینه ها به دور هستید، مانند هزینه هرس کردن چمن ها. از این رو به نظر می رسد که همه چیز ساده تر و راحت تر از گذشته شده است.

۲. مناسب تمامی آب و هواها

زمانی که باران شدت می گیرد، چمن های ورزشی سنتی دیگر قابل استفاده نخواهند بود. همه جا گلی می شود و همین موضوع سرعت بازیکنان را کاهش می دهد.

اما در مقابل چمن مصنوعی بسیار متفاوت می باشد، زیرا در تمامی آب و هواها به یک شکل است و هیچ تغییری نمی کند و موجب تاخیر مسابقات و بازی های  ورزشی برای این که به حالت اول باز گردد، نمی شود. در ساخت چمن های مصنوعی از الیاف بسیار قدرتمندی به کار برده شده است تا احساس چمن های واقعی را در تمامی شرایط منتقل کنند، حتی اگر بارش باران شدید باشد یا یخبندان صورت بگیرد.

۳. بازی منصفانه و ثبات

گاهی اوقات کوچک ترین فاکتورها نیز می توانند دلیل این باشند که چرا تیم مقابل برنده می شود. جهت باد و این که بازیکنان صبحانه چه خورده باشند همگی روی زمین ورزشی تاثیرگذار هستند.

همین موضوع درباره چمن های زمین ورزشی نیز صدق می کند. گاهی اوقات شما در شرایطی قرار می گیرید که کیفیت زمین با حرکت شما تغییر می کند. یک بخش می تواند گلی و کثیف شود، در حالی که بخش دیگر خشک و در معرض نور خورشید، همه این ها بر روند بازی تاثیر می گذارد.

اما با چمن مصنوعی ورزشی لازم نیست نگران هیچ یک از این ها باشید. شما در سراسر زمین این پایداری و ثابت را احساس می کنید. و اگر هم یک بخش بر حسب اتفاق آسیب دیده باشد، به راحتی می توانید آن قسمت را جایگزین کنید.

چرا چمن مصنوعی بهتر است

هزنیه کاشت و نگهداری از چمن های طبیعی در زمین های ورزشی بسیار بالا است. شما باید به گل و لای، بخش های خالی و آبگرفتگی به خوبی کنار بیایید. همه این ها موجب خالی شدن جیب تان می شود. در واقع بخش اعظمی از بودجه شما به نگهداری از چمن ها اختصاص می یابد. و هم چنین ممکن است در برخی از روزهای هفته با ممنوعیت بازی رو به رو شوید.

اما چمن مصنوعی از جهات بسیاری بهتر می باشد. شما لازم نیست که کاری در زمین ورزشی انجام بدهید. در عوض بهتر است روی برنامه های دیگر خود تمرکز کنید. چمن مصنوعی کار خود را به خوبی انجام می دهد و این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید.

آسیا چمن همیشه سبز

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چمن مصنوعی ورزشی چمن مصنوعی زمین ورزشی زمین ها چمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیا می‌دانستید که دهان ما خانه تعداد زیادی باکتری است؟ در واقع تعداد باکتری‌های موجود در دهان انسان از تعداد افراد کل دنیا بیشتر است! شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما حقیقت دارد. دهان ما مملو از میکروارگانیسم‌های ریز است که نقش مهمی در سلامت کلی ما دارند. این باکتری‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و در حالی که برخی از آنها بی ضرر هستند، برخی دیگر می‌توانند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه ایجاد کنند. بیایید عمیق‌تر در دنیای شگفت‌انگیز باکتری‌های دهان غواصی کنیم تا بفهمیم چرا این باکتری‌ها بسیار فراوان هستند و چه کاری می‌توانیم برای کنترل آنها انجام دهیم.

باکتری‌ها موجودات تک سلولی هستند که آنقدر ریز هستند که بدون میکروسکوپ دیده نمی‌شوند. آنها در همه جا وجود دارند، از جمله در دهان ما. شاید تعجب کنید که چرا در چنین فضای کوچکی این همه باکتری وجود دارد. خوب، دهان ما محیط مناسبی را برای رشد این میکروارگانیسم ها فراهم می‌کند. دهان گرم و مرطوب است و غذای زیادی برای تغذیه باکتری ها وجود دارد. دهان ما همچنین محل قرارگیری سطوح مختلف مانند دندان، لثه و زبان است که زیستگاه‌های مختلفی را برای استعمار باکتری‌ها فراهم می‌کند!

همه باکتری های موجود در دهان ما مضر نیستند. در واقع، بسیاری از آنها مفید هستند و به حفظ تعادل سالم در اکوسیستم دهان ما کمک می‌کنند. این باکتری‌های خوب به تجزیه ذرات غذا، مبارزه با میکروب های مضر و حتی محافظت از دندان های ما در برابر پوسیدگی کمک می کنند. با این حال، هنگامی که تعادل به هم می‌خورد، باکتری‌های مضر می‌توانند بر اوضاع مسلط شوند و باعث مشکلات سلامت دهان شوند. بهداشت نامناسب دهان، مانند مسواک نزدن و نخ دندان کشیدن منظم، می تواند منجر به ایجاد یک لایه چسبنده حاوی باکتری شود. اگر این لایه برداشته نشود، به جرم دندان تبدیل خواهد شد که به بیماری لثه کمک می‌کند.

اما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا باکتری‌های موجود در دهان خود را تحت کنترل نگه داریم؟ پاسخ ساده است: رعایت بهداشت دهان و دندان. مسواک زدن حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید، نخ دندان کشیدن روزانه و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات و تمیز کردن دندان ها از اقدامات ضروری برای حفظ سلامت دهان است. با انجام این کار، می توانید به کنترل باکتری های مضر کمک کنید و از مشکلاتی مانند حفره دندان و بیماری لثه جلوگیری کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان برای حفظ تعادل سالم باکتری ها و اطمینان از داشتن دهانی سالم کلیدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • انتطار مردم پارسیان برای دریافت زمین‌های طرح جوانی جمعیت
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!