Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری مهاباد با اشاره با فراوانی پرونده های ورودی به دادگستری ها اظهار داشت: همه باید دست به دست هم داده و برنامه های پیشگیرانه را در سطح استان برای کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی اجرا کنیم. 

وی با بیان اینکه افزایش شعبه و توسعه دستگاه قضایی راهکار مناسبی برای کاهش شمار پرونده ها نیست، اضافه کرد: با وجود محدودیت هایی که در جذب نیرو در دستگاه قضایی وجود دارد، نمی شود تنها اقدام به افزایش شعبه و تعداد قاضی ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: در حالی که باید دادگستری ها برای فعالیت های عمقی و تاثیرگذار در جامعه زمان بیشتری داشته باشند ولی حجم بالای پرونده های ورودی مانعی جدی برای این امر شده است.

تشکل ها، ریش سفیدان، معتمدان شهر، شوراهای حل اختلاف نهادهای اجتماعی و رسانه ها باید در زمینه برنامه های پیشگیرانه در تمام حوزه های جرم خیز و آسیب پذیر وارد عرصه شده و دستگاه قضایی را  یاری کنندعتباتی، ادامه داد: تشکل ها، ریش سفیدان، معتمدان شهر، شوراهای حل اختلاف نهادهای اجتماعی و رسانه ها باید در زمینه برنامه های پیشگیرانه در تمام حوزه های جرم خیز و آسیب پذیر وارد عرصه شده و دستگاه قضایی را در این زمینه یاری کنند.

وی تاکید کرد: برای سال ۱۴۰۰ برنامه عملیاتی  در حوزه های مختلف قضایی برای دادگستری آذربایجان غربی تعریف شده است تا براساس اقدامات برنامه محور و پروژه محور حرکت کند. 

وی، ظرفیت دستگاه قضایی را براساس تکالیفی که قانون اساسی برعهده آن واگذار کرده است برای پیشبرد بسیاری از اهداف نظام موثر دانست و افزود: باید از دستگاه قضایی به عنوان یک ظرفیت حمایتی در همه حوزه ها استفاده کرد.

وی افزود: با احترام به اصل تفکیک قوا نباید از همکاری و هم افزایی و همچنین نقش مهم و نظارت بر حسن اجرای امور توسط دستگاه قضایی غافل شد و از فرصتی که در یک نظام مقدس برای همه مسوولان بوجود آمده است به بهترین شکل ممکن برای خدمت به مردم استفاده کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر بحث تعدی و تجاوز به بیت المال از جمله زمین خواری و ثروت های مردم یکی از مهمترین مشکلات جامعه است که باید در همان ابتدای امر جلوی این مفاسد گرفته شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید بصورت شبانه روزی، میدانی و عملیاتی کار شود زیرا خروجی آن تولید امنیت و ایجاد اعتماد مردم نسبت به نظام است.

توسعه بدون برقراری امنیت و عدالت محقق نخواهد شد

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه اظهار داشت: توسعه بدون برقراری امنیت و عدالت محقق نخواهد شد زیرا امنیت علاوه بر اینکه فی نفسه یکی از ضروری ترین نیازهای بشر است بلکه عامل مهمی برای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی است.

عارف خدرلو افزود: دین مبین اسلام نیز توجه ویژه ای به اصل امنیت و آرامش دارد و پیروی از این آموزه های حکیمانه نقش مهمی در تامین و برقراری آرامش و عدالت اجتماعی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم نیز بدون تعامل دستگاه های جرایی قابل امکان نیست، افزود: در این راستا نبود تعامل یکی از آفت های مدیریت می تواند باشد.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در مدیریت شهری مهاباد در سال های اخیر گفت: افکار عمومی در انتظار اطلاع رسانی دستگاه قضایی در زمینه برخورد این دستگاه با این تخلفات است.

در ادامه این جلسه "جواد بنایی" به عنوان رییس جدید دادگستری مهاباد معرفی و از خدمات ۶ ساله "حجت الاسلام غفار نظامیان" قدردانی شد.

برچسب‌ها مهاباد دادگستری کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی آذربایجان غربی قوه قضاییه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد دادگستری کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی مهاباد دادگستری کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی آذربایجان غربی قوه قضاییه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی آذربایجان غربی پرونده ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف ۱۷ قبضه اسلحه کلت کمری در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: حسب هماهنگی‌های اطلاعاتی و فنی  به عمل آمده دادستانی پیرانشهر با پلیس اطلاعات تعداد ۱۷ قبضه اسلحه کلت کمری به همراه مقداری فشنگ از داخل یک خودرو کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی؛ وی افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفت و خودروی وی هم در این راستا توقیف شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر