Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:04:54 GMT

وقف منبعی برای رفاه عمومی بیشتر است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۱۲۲۵

وقف منبعی برای رفاه عمومی بیشتر است

ایسنا/البرز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: یکی از کارکردهای وقف ارتقای درآمد عمومی به عنوان منبعی برای رفاه عمومی بیشتر است به طوری که وقف به جز جنبه های دینی، انسانی و اجتماعی که دارد جنبه اقتصادی آن می طلبد تا مُبَلغ وقف باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز دوشنبه ۱۲ مهرماه در اولین روز از دهه وقف در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از حرکت‌های همسایگان شمالی کشورمان، اظهار داشت: همچون همیشه در این ۴۲ سال گذشته جبهه کفر استعمار و استکبار و صهیونیست هر روز نقشه ای کشیده و آن را برای اجرا به کسی داده‌اند و هر جا غفلت بالاتر بوده نقشه دشمن بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: دشمنان این نقشه‌ها را هر روز به شکلی اجرا کرده اند که روزی به شکل جنگ تحمیلی، روزی به شکل جنگ‌های فرهنگی، اعتقادی، قومی و قبیله ای و امروز هم با نقشه شومی به نام «قبیله محوری» جلو آمده است.

دشتکی افزود: دشمنان فرصت را مغتنم شمرده‌اند تا از این روزنه ورود کنند و نقشه خودشان را به غافلترین افراد بدهند و امروز به زعم خود می خواهند نقشه قومیت را پیاده کنند.

وی با بیان اینکه هر کسی نقشه دشمن را به دست بگیرد عاقبتش مشخص است، تصریح کرد: این دست نشانده‌ها عاقبت خود را می‌دانند ولی باز هم عبرت نمی‌گیرند و این حرکتشان در شمال کشور هم همچون حرکات قبلی شان با تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور مردم و بخش کوچکی از حضور قدرتمند نظامی کشورمان جمع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: کسی که این نقشه دشمن را از سر غفلت به دست گرفته باید بداند اگر از دشمن انقلاب اسلامی به عنوان عصا استفاده کند، این عصای احتیاط نیست بلکه عصای آخر عمرش است.

وی افزود: مردم همسایگان شمالی ندای لبیک یا خامنه ای سر می دهند که نشان از این دارد مردم سر عقیده و اعتقادشان محکم ایستاده اند ولو اینکه حاکمشان نادانی کند و قصه شان را از حاکمیت جدا می کنند و سر لبیک به توحید، اسلام، تشیع و ولایت ایستاده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به آغاز دهه وقف اشاره کرد و گفت: امروز روز وقف و رسانه است و بایستی رسانه از ظرفیت مناسبت ها و اعتقادات مردمی در راستای اجتماعی سازی فرهنگ وقف و تبیین اعتقادی وقف و کاربردهای آن استفاده کند.

وی افزود: در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین تاکید مقام معظم رهبری اجتماعی سازی فعالیت ها و حضور مردم در تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی می باشد.

دشتکی ادامه داد: یکی از این اقدامات سپردن امور مدیریتی وقف به دست مردم است که در همین راستا در ۲ سال اخیر موضوع «امین موقوفات» برای موقوفاتی که متولی نداشتند مطرح شد.

وی اضافه کرد: در این مدت برای ۷۰ موقوفه امین مشخص شد که این اقدام یکی از نمونه های سپردن کار به دست مردم است.

دشتکی به ظرفیت موقوفات اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای وقف ارتقای درآمد عمومی به عنوان منبعی برای رفاه عمومی بیشتر است به طوری که وقف به جز جنبه های دینی، انسانی و اجتماعی که دارد جنبه اقتصادی آن می طلبد تا مُبَلغ وقف باشیم.

وی با بیان اینکه وقف یعنی تقویت تولید و اشتغال، افزود: وقف چتری جامع است که هر چه لفظ، حرکت و عمل خوب است در زیر آن قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اوقاف و امور خیریه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم پشت تریبون ایستاد و گفت: ما سال ۱۴۰۱ یادبود مرحوم گل اقا را داشتیم و این پیشنهاد مطرح شد جشنواره محلی مربوط به ایشان ملی شود تا خدماتی به حوزه طنز ارائه شود. دنیای طنز فومنی معتقد و منتقد است و طنز امروز باید به این دنیا برسد. من به عنوان مخاطب گل آقا به خاطر می‌آورم که این مجله تا چه حد مورد اقبال مردم بود. اینطور نبود که یک مجله ساده باشد بلکه گل آقا صراحت عمومی داشت. طنز کارکرد عمومی دارد و مردم با آن همراه هستند.

مهدی‌پور با اشاره به نقدهای وزیر نسبت به وضعیت طنز و طنزنویسی گفت: ما در جریان کمبودها و کاستی‌های این حوزه هستیم و وقتی این رویداد رشد قابل توجهی داشته و در دو سال آثار رسیده رشد بیش از دو برابری داشته است، این بیانگر توجه ویژه به این حوزه است که البته باید بیشتر هم شود.

مهدی‌پور در پایان سخنانش گفت: ما تلاش می‌کنیم نخبگان این حوزه تقویت شوند و بتوانند کارهای انتقال تجربه را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است