Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:48:00 GMT

اوضاع تنها مرکز دفن زباله کرج آشفته و نابسامان است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۱۲۹۵

اوضاع تنها مرکز دفن زباله کرج آشفته و نابسامان است

ایسنا/البرز نایب رییس شورای شهر کرج گفت: اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع‌آوری، دفن و آلوده شدن بیش از پیش محیط زیست معضلی است که باید با سرعت به آن رسیدگی شده و ساماندهی شود.

علیرضا رحیمی روز دوشنبه ۱۲ مهر در حاشیه بازدید از مرکز پردازش و دفع پسماند حلقه دره اظهار کرد: باری بزرگ از کارهای انجام نشده در بحث مدیریت پسماند روی دوش شهر سنگینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: به حداقل رسیدن دفن زباله از اصلی‌ترین اهداف مدیریت پسماند است که باید در این دوره شورا صورت گیرد.

وی بیان کرد: اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع‌آوری، دفن و آلوده شدن بیش از پیش محیط زیست معضلی است که باید با سرعت به آن رسیدگی شده و ساماندهی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: اجرای تک‌تک حلقه‌های مدیریت پسماند شامل: آموزش و اطلاع‌رسانی، تفکیک از مبدأ، جانمایی و تهیه و نصب سطل‌های زباله مکانیزه در محلات، ارتقا سیستم‌های ریجکت و تفکیک در مقصد، افزایش ظرفیت خط تولید کمپوست، راه‌اندازی سیستم زباله‌سوز و در نهایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله؛ ضامن موفقیت ما در این زمینه خواهد بود.

وی تصریح کرد: چرخه مدیریت زباله، چرخه‌ای بسیار پرهزینه و پردردسر است اما چون با مقوله و سرمایه‌ای عظیم به نام محیط زیست در ارتباط است، پرداختن به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و خود سرمایه‌گذاری برای آینده است.

رحیمی همچنین از ضرورت اجرای اقدامات مؤثر در بازیافت نخاله‌ها یا باطله‌های ساختمانی سخن گفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به جمع‌آوری حدود ۱۲۰۰ تن زباله در طول روز، تبدیل ۱۵ درصد این زباله‌ها به کود کمپوست را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: توسعه کارخانه کمپوست برای افزایش این میزان بسیار ضرورت دارد.

وی متذکر شد: تولید این کود علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهر، می‌تواند به مصرف امور مرتبط با فضای سبز شهری کرج هم برسد که سازمان سیما و منظر باید همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی علیرضا رحیمی شهرداری کرج شورای شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان

مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال و بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری تردد از آزادراه تهران - شمال و محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

در زمان حاضر در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا هزارچم و محدوده سیاه بیشه و محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده های سه راهی چلاو ، بایجان ، شنگلده و آب اسک ترافیک سنگین است.

در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) تردد روان بوده و محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی هستند.

مرکز مدیریت راههای کشور از بارش باران در برخی محورهای استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه خبر داده است.انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • خودداری از تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم