Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@12:08:06 GMT

بررسی سخت‌افزارها و اجزای درونی آیفون 13

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۱۳۱۹

بررسی سخت‌افزارها و اجزای درونی آیفون 13

ایتنا - سری آیفون ۱۳ به تازگی رونمایی شده و برخی ویژگی‌های آن ارتقا یافته اند. اکنون وب سایتTechInsights یک آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را اوراق کرده تا داخل آن را بررسی کند.
سری آیفون ۱۳ به تازگی رونمایی شده و برخی ویژگی‌های آن ارتقا یافته اند. اکنون وب سایتTechInsights یک آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را اوراق کرده تا داخل آن را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اوراق کردن این دستگاه نشان داد آیفون ۱۳ پرو دارای RAM LPDDR۴X با ظرفیت ۶ گیگابایت است. این حافظه از نسخه LDPDDR۵ که اکنون در بازار موجود است، قدیمی تر به حساب می‌آید. همچنین اطلاعات دیگر حاکی از آن است که GPU آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو یکسان است و فقط تعداد هسته‌های آن در دو دستگاه متفاوت است. بر این اساس GPU آیفون ۱۳ دارای ۴ هسته و نسخه گرانقیمت تر آن دارای ۵ هسته است.

به گزارش ایتنا از مهر، در کنار این موارد آیفون ۱۳ دوربین با پیکسل‌های ۱.۷ میکرومتری دارد و به عبارت دیگر پیکسل‌های آن بزرگ‌تر از آیفون ۱۲ است. از سوی دیگر نسخه پرو این دستگاه دارای دوربینی با پیکسل‌های ۱.۹ میکرومتری دارد.
 
همچنین اپل از تراشه‌های خود از جمله A۱۵، Audio Cedecو Audio Aplifier های در سری آیفون ۱۳ استفاده کرده است. قطعات دیگر دستگاه‌ها از شرکت‌های کوالکام، KIOXIA، NXP و USI تهیه شده‌اند.

هزینه قطعات و مواد به کاررفته در آیفون ۱۳ پرو حدود ۵۷۰ دلار است. این رقم بالاتر از هزینه ۵۴۸ دلاری آیفون ۱۲ پرو است. دلیل افزایش قیمت نیز گران‌تر شدن تراشه، حافظه NAND و غیره است. البته باید توجه داشت این قیمت گذاری بدون محاسبه هزینه‌های دیگر مانند نرم افزار، دستمزد نیروی کار و بارگیری محصولات است.
 
در حال حاضر آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایت باقیمت ۱۰۹۹ دلار برای خرید عرضه شده است. این بدان معنا است که اپل دستگاه مذکور را ۱.۹ برابر هزینه ساخت آن می‌فروشد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سخت افزار آیفون ۱۳ پرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده جهت از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب می‌باشد که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.

او افزود:کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه می‌باشند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب جهت استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین  ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل تیپ ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve مدرنیزه در هد پمپ نمودیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.  

آقای پرشی می‌گوید:  هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل طبق مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند که این امر سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • شمش خم کن چیست؟
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل