Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه به مناسبت هفته دامپزشکی در حاشیه بازدید از چندین خانواده عشایر ایلام اظهار داشت: کشتار و عرضه گوشت غیرمجاز باعث شیوع و انتقال بیماری‌های متعدد مشترک انسان و دام می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها در خصوص فرهنگ سازی سوق دادن کشتارگاه‌های غیرمجاز برای ذبح دام به صورت مجاز و رسمی و همچنین آگاه‌سازی و ترغیب مصرف‌کنندگان به عدم خرید گوشت از قصابی‌های غیرمجاز نقشی موثر و غیر قابل انکار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار یادآور شد: دامپزشکان وظیفه خطیر نظارت و کنترل دام را برعهده دارند و بدون شک همکاری کشتارگاه های غیرمجاز با دامپزشکان و تمکین آنها از قانون در کنترل بیماری ها، افزایش بهداشت دام و سلامت مصرف کنندکان موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: کشتارگاه های غیرمجاز باید قانونمند و ضابطه پذیر شوند تا بیماری های مشترک دامی کاهش یابد و سلامت جامعه و شهروندان تهدید نشود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود مصرف کنندگان نیز از کشتارگاه ها و قصابی های غیرمجاز گوشت خریداری نکنند تا این اماکن به سمت مراکز مجاز ذبح سوق پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت هفته دامپزشکی مایه کوبی نمادین از جمعیت دام سبک عشایر حاشیه شهر ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل و مسوولان دامپزشکی و جمعی از اصحاب رسانه انجام گرفت.

استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۴۰۰ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ پرورش مرغ است.

در روستاهای مهدی آباد و هفت چشمه و بخش سیوان (میشخاص) از توابع شهرستان ایلام و بخش شباب از توابع شهرستان چرداول از مهمترین مراکز غیر مجاز کشتار دام و عرضه فرآورده های دامی هستند.

برچسب‌ها ایلام واکسیناسیون الله نور کریمی تبار سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام واکسیناسیون الله نور کریمی تبار ایلام واکسیناسیون الله نور کریمی تبار سازمان دامپزشکی کشور کشتارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر