Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین‌بار از زمان شیوع کرونا تاکنون، گستره بیشتری از رنگ آبی در نقشه‌های اعلام وضعیت کرونا در کشور نمایان شده و اکنون روند بیماری در بسیاری از استان‌ها کاهشی است.

به گزارش قدس آنلاین، سیستان و بلوچستان که تا همین چند ماه پیش در وضعیت سیاه قرار داشت حالا با تسریع در روند واکسیناسیون و افزایش همکاری مردم به رنگ آبی درآمده است

 با وجود آنکه بسیاری از کارشناسان افزایش واکسیناسیون را دلیل اصلی کنترل کرونا در این استان می‌دانند اما نمی‌توان افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم را هم نادیده گرفت

  «سیدمحمد هاشمی شهری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تأکید بر واکسیناسیون همگانی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا بشدت کاسته و روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است

 وی با بیان اینکه ۲ تا ۳ هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، ایمنی در بدن فرد ایجاد خواهد شد، گفت: آمارها نشان می‌دهد احتمال ابتلا به کرونا و تلفات ناشی از آن در افراد واکسینه نشده چندین برابر افرادی است که واکسینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو همه باید با ترغیب خانواده، دوستان و آشنایان مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهیم تا شاهد موج‌های جدید کرونا در استان نباشیم.

  «حسین مدرس خیابانی» استاندار سیستان و بلوچستان هم با بیان این که هر چقدر دایره واکسیناسیون گسترده‌تر شود در موج ششم کرونا آسیب کمتری خواهیم دید، اظهار داشت: در موضوع واکسیناسیون از دو مسیر شرایط سنی و گروه‌های هدف حرکت کردیم تا روند واکسیناسیون با دقت و سرعت بیشتری در استان انجام شود.

 مدرس خیابانی با اشاره به روند کاهشی بیماری در استان تأکید کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود، ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند و دچار سهل‌انگاری نشوند

 نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سلامت و معیشت مردم دو موضوع مهم و دغدغه دولت می‌باشد، گفت: هم در حوزه اقتصادی و هم حوزه سلامت اقدامات اجرایی شروع شده و تا حصول نتیجه با جدیت ادامه خواهد داشت.

منبع: روزنامه ایران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار سیستان وبلوچستان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند

درخشان  ضمن بیان اینکه واکسیناسیون حاجیان حج تمتع از هشتم آغاز و تا بیستم اردیبهشت ادامه دارد، گفت: برای سال جاری بالغ بر یک هزار حجاج برابر مننژیت واکسینه می‌شوند.

وی انجام این واکسیناسیون را برای حجاج ضروری دانست و افزود: برای ایمنی مسافران سفر حج این اقدام انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام باید واکسن را دریافت کنند، ابراز داشت: انجام این واکسیناسیون اجباری است.

درخشان در ادامه تصریح کرد: متقاضیان که طی دو سال گذشته واکسن را تزریق نکردند می‌بایست برای انجام واکسیناسیون اقدامات لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • وعده سخنگوی صنعت آب برای سیستان و بلوچستان/سدها لبریز شدند
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد