Web Analytics Made Easy - Statcounter

انواع چراغ‌ دیواری، اکنون به عنوان یکی از مهمترین المان های زیبایی در محیط های داخلی و خارجی فضا شناخته می شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لایت هوم،  در صنعت معماری نوین، حتی نورپردازی نمای ساختمان ها و نورپردازی فضاهای داخلی نیز به کمک انواع چراغ دیواری انجام می شود.

به طور کلی این چراغ ها انواع مختلفی مانند چراغ های دیواری و چراغ های دیواری حیاط دارند که هر کدام کاربردها و ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه تلاش می‌ کنیم به کاربردهای هر کدام از این انواع بپردازیم.

انواع و کاربردهای چراغ دیواری

چراغ دیواری عموما برای محیط های داخلی خانه، ویلا، شرکت و ... مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این امکان وجود دارد که برای نورپردازی قسمت خاصی از خانه مانند نشیمن، اتاق خواب، بالای میز پذیرایی و یا دکور از انواع چراغ دیواری استفاده کرد. به طور معمول روش نصب و استفاده از چراغ دیواری بستگی به سبک محیط و سبک چیدمان دارد. به عبارتی بر اساس نوع چیدمان است که چراغ دیواری و روش نصب آن نیز تعیین می شود. همچنین چراغ های دیواری دارای سبک های مختلف مانند کلاسیک و مدرن هستند که هر سبک دارای تنوع بالایی نیز می باشد.

چراغ های دیواری همچنین علاوه بر نورپردازی و ایجاد زیبایی در فضا، کاربرد های گوناگون دیگری نیز در محیط خانه، هتل، ویلا و اتاق خواب دارند. در واقع با نصب صحیح و کاربرد درست این نوع چراغ ها می شود به نوعی از آن ها استفاده نمود که به عنوان چراغ خواب در بالای تخت نیز مورد استفاده داشته باشند و یا حتی در بالای میز تحریر به عنوان چراغ مطالعه به کار بروند. همچنین در بالای بوفه و تابلوهای عکس نیز برای دید بهتر و نورپردازی تابلوها می توان از چراغ های دیواری استفاده نمود. در نهایت نیز باید اضافه کنیم که در انواع نمایشگاه ها نیز چراغ های دیواری به عنوان المان های نورپردازی فضا مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد انواع چراغ دیواری حیاط

درست به عکس چراغ های دیواری که پیش تر توضیح دادیم، انواع چراغ دیواری حیاط، به طور معمول در فضاهای خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ دیواری حیاط امروزه به عنوان یک عنصر بسیار مهم در فرآیند نورپردازی ساختمان ها مطرح است. بنابراین انواع کلاسیک و مدرن چراغ دیواری حیاط اکنون در بازار موجود است و کاربران بر اساس سبک معماری اجرا شده در نما و فضاهای خارجی ساختمان، مدل چراغ دیواری حیاط را انتخاب می نمایند.

چراغ های دیواری حیاط علاوه بر زیباسازی فضای بیرونی، نورپردازی نمای ساختمان، درخت‌ ها و فضای سبز، می توانند در ایجاد فضایی خاص در ورودی ساختمان ها نیز یک المان اثر گذار به شمار بروند. بسیاری از ساختمان های زیبای امروزی در ورودی های اصلی و حتی ورودی پارکینگ ها از چراغ های دیواری حیاط استفاده می کنند. مطلب مهم دیگر در این باره دقت در جنس بدنه و حباب این نوع چراغ ها است. از آنجا که چراغ های دیواری حیاط در فضاهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرند و مدام در معرض بارش باران و برف، سرما و گرمای هوا، نفوذ حشرات و اجسام خارجی هستند، مهم است که جنس پایه آنها فلزی و رنگ رویه آن از نوع رنگ استاتیک باشد.

همچنین حبابهای این نوع چراغ ها نیز باید منطبق با وضعیت جوی منطقه انتخاب بشود. در واقع انواع چراغ دیواری حیاط در برابر بارندگی و گرمای شدید، همچنان به کار خود ادامه می‌ دهند. چراغ دیواری حیاط دارای دو نوع سبک مدرن و کلاسیک است. بنابراین اگر به زیبایی محیط و روشنایی فضاهای بیرونی خانه اهمیت می‌ دهید باید از چراغ‌ های دیواری استفاده کنید. چراغ دیواری، پارکی و حیاطی دارای دو نوع سبک مدرن و کلاسیک هستند. در اکثر چراغ های دیواری حیاط همیشه درجه حفاظت یا همان IP در نظر گرفته می شود تا در برابر گرد و غبار و ذرات آب مقاوم باشند.

این ویژگی از خرابی و مشکلات احتمالی جلوگیری می کند. همچنین این نوع چراغ ها معمولا روی دیوار حیاط یا محوطه ها نصب می گردد و دارای جنس بدنه آلومینیومی هستند. از طرفی از چراغ های دیواری حیاط در رنگ های متنوع برای زیبا سازی محیط خارجی ویلا، تراس یا حیاط خانه استفاده می شود. چراغ دیواری حیاط فلزی، چراغ دیواری حیاط پلاستیکی و دیگر انواع چراغ دیواری حیاط، اکنون در بازار موجود می باشند و انتخاب نوع آنها بستگی به هزینه ای دارد که شما در برنامه دارید. البته روش کاربرد مورد نظرتان از چراغ و سبک معماری ساختمان نیز در انتخاب نوع آن اثرگذار است.

به طور مثال چراغ حیاطی دیواری پلاستیکی از انواع دیگر چراغ دیواری حیاط ارزان تر است. بنابراین به دلیل قیمت مناسبی که دارد عموما انتخاب مشتریان زیادی است. چراغ دیواری حیاط فلزی نیز معمولا ساخته شده از فلز آلومینیوم است و به گونه ای طراحی شده که در برابر عوامل محیطی مقاوم تر می باشد. این ویژگی سبب پرفروش بودن این نوع چراغ دیواری حیاط می شود.

سخن نهایی

با توجه به اهمیت انواع چراغ دیواری و چراغ دیواری حیاط در فرآیند نورپردازی ساختمان ها و زیباسازی فضاهای داخلی و خراجی ساختمان، بهتر است کاربران با مطالعه مقالات اینچنینی اطلاعات خود را پیش از خرید این نوع چراغ ها، درباره ویژگی های آنها بالا ببرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوع چراغ ها مورد استفاده ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نظر متفاوت داریوش ارجمند درباره خلیج فارس

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901025

دیگر خبرها

  • مرغ دریایی از نمایی متفاوت (عکس)
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • (ویدئو) حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • ببینید | نظر متفاوت داریوش ارجمند درباره خلیج فارس
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!