Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان سخنگوی شورای شهر رشت گفت: علاوه بر زباله های مردم رشت از شهرهای اطراف هم زباله‌ها به جایگاه دفن زباله سراوان می آید و روزانه به هزار تن می‌رسد.

نادر حسینی امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه برای ما مهم است، مردم بدانند که در تصمیم گیری های شهر مشارکت دارند، گفت: در این دوره از شورا، کمیسیون توسعه پایدار به سایر کمیسیون‌ها اضافه شده که منجر به بهبود بخش سرمایه گذاری در  شهر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به حفظ محیط زیست و بهبود وضعیت رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از جمله کارهای ضروری این دوره از شورای اسلامی شهر رشت است.

حسینی با بیان اینکه در خصوص وضعیت رودخانه‌ها دو دستگاه دیگر شامل شرکت آب و فاضلاب شهری و شرکت آب منطقه‌ای نیز متولی هستند و صفر تا صد احیای این رودخانه ها بر عهده شهرداری رشت نیست، خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف در جهت بهبود وضعیت رودخانه های رشت از دستگاه‌های ذیربط دعوت می‌کنیم تا همسو با شهرداری برای کاهش آلودگی این رودخانه‌های شهر گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: ورود شیرابه زباله‌های سراوان در این رودخانه‌ها یکی از عوامل آلایندگی این اکوسیستم‌های ارزشمند است که در نهایت به تالاب انزلی می‌ریزد.

سخنگوی شورای شهر رشت به ورود روزانه هزارتن زباله به جایگاه دفن زباله سراوان اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشت از شهرهای اطراف هم زباله وارد این جایگاه دفن می‌شود که فقط ۲۵۰ بخش از آن به کود تبدیل می‌شود.

وی افزود: برنامه ریزی ما این است که همه این هزارتن به کود تبدیل شود و تحقق این امر زمان می‌برد.

حسینی با اشاره به اینکه در کشور برای ساماندهی پسماندهای شهرهای استان‌های شمالی اعتبارتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از نمایندگان استان انتظار می‌رود برای جذب اعتبار لازم و بهبود وضعیت پسماند زباله‌های سراوان نیز پیگیری های مضاعفی داشته باشند.

وی از صبوری مردم سروان به دلیل مشکلاتی که زباله‌های شهر برای آنها ایجاد کرده است، قدردانی کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زباله سراوان بيماري مطالبات مردمی جایگاه دفن رودخانه ها زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

به گزارش خبرآنلاین، حسین ظفری، سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت بارندگی‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: سدهای شوسف و چهار فرسخ پرشده است و سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شده است.
مهر در خبری نوشت:وی افزود: به علت ورود سیل به محور خوسف به قله زری، تردد تنها با خوردوهای کمک‌دار مقدور است. تاکنون جان‌باخته و تخریب واحد مسکونی گزارش نشده است.
ظفری در ادامه گفت: وضعیت بارش در شهرستان خوسف بیشتر از باقی نقاط استان است و بیشترین بارش مربوط به شهرستان خوسف روستای بیشه با بیش از ۵۸ میلیمتر است. سیل و آب‌گرفتگی در باقی نقاط استان به صورت عادی است.
وی همچنین در خصوص وضعیت محورهای استان خراسان جنوبی ناشی از سیل بیان کرد: تمامی محورهای بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی، آب‌نماها بسته است.
وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است. همچنین محور عشق‌آباد به بردسکن مسدود است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902420

دیگر خبرها

  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • آینده بورس در چند پرده
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • وضعیت رودخانه کردان پس از بارش های شب گذشته
  • (تصاویر) وضعیت رودخانه دز در بارش‌های اخیر
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد