Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شعبانی‌موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم گرامیداشت رحلت اکرم (ص) وشهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) در حسینه امام خمینی(ره)  با بیان اینکه خواسته اساسی انبیاء از انسان ها زندگی آمیخته با دین است,افزود:هر انسانی که در زندگی خدا,  انبیاء و سخن الهی را در نظر نداشته باشد دارای زندگی بدون عقلانیت است و اگر زندگی همگام با عقل نباشد آن زندگی خراب و بی نتیجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:همه پیامبران به یک منبع الهی متصل بودند و سخنان همه یکی است ,حضرت علی (ع) در خطبه اول نهج البلاغه در باره فلسفه بعثت انبیاءمی فرمایند اگر انسان به حال خود رها شودمثل بچه ای است که در زندگی خراب کاری به وجود می آورد.

امام جمعه همدان بیان کرد: اگر خدا انسان را رها کندبه لحاظ  غفلت‌ها و هواهای نفسانی که وجود انسان است عقل انسان را از بین می برد و خاصیت انسان این است که انسان بدون خدا و انبیاء و سخن الهی دارای زندگی بدون عقلانیت است مثل تمدن غربی که تمام تلاش آن‌ها لذت بردن و هوای نفس است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شعبانی‌موثقی تصریح کرد:امروزه آنچه در غرب دیده نمی شود فضایل انسانی,عقلانیت و آرامش است زیرا در آنجا تمدن, تجسم هوای نفس است و آن‌ها بعضی از کارهای زشت را قانونی کردند.

او گفت:انبیاء آمدند  تا انسان بر اساس عقلانیت زندگی کند و انسان هر چه به پیامبر نزدیک شود و آموزه های او را اجرا کند در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی ومسائل عبادی پیروی کند ،عاقلانه تر زندگی می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان  اضافه کرد:سبک ازدواج امروزی غیر منطقی است زیرا توام با تجملات است و  آرامش واقعی در ساده‌زیستی و دوری از تجملات است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شعبانی‌موثقی افزود:یکی از کارهای پیامبر از بین بردن تکلف است و هدف آن‌ها آسان کردن زندگی است .

فردا سالروز رحلت بنیانگذار حکومت اسلامی است، پیامبری که آزادی، عزت، شرافت و بهترین‌ها را برای بشریت به ارمغان آورد و مکتبی را بنا نهاد که هر روز در سراسر جهان بر پیروان آن افزوده می‌شود و معنای واقعی دین اسلام و مفاهیمی که در آن وجود دارد امروز بعد از ۱۴۰۰ سال برای آزادگان جهان روشن‌تر می‌شود.

روز‌های پایانی ماه صفر در تقویم اسلامی روز‌های بسیار غم بار و یادآور رحلت و شهادت بهترین انسان‌ها و مخلوقات الهی است. رحلت جانسوز رسول مکرم اسلام (ص) و شهادت جانگداز نوه بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع) است. در این ایام تمام دنیای اسلام غرق در ماتم و عزاست و در سوگ رسول خدا (ص) و فرزندانش مجلس عزا به پا کرده‌اند.

آخرین پیغمبر الهی، اشرف مخلوقات عالمین حضرت محمد بن عبدالله (ص) پس از ۲۳ سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در سال یازدهم هجری در روز بیست و هشتم ماه صفر بنا به روایت بیشتر علمای شیعه و دوازدهم ربیع‌الاول بنا به قول اکثر علمای اهل سنّت، در سن ۶۳ سالگی پس از ۱۴ روز بیماری و کسالت، رحلت فرمودند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تمدن غرب رحلت پیامبر زندگی و ازدواج اسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حاجی آباد با اشاره به روایت از حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: فرصت همان طوری که ابر می‌گذرد، به سرعت می‌گذرد؛ پس از فرصت‌های نیکو بهره ببرید. همانند این فرصت در روایت مذکور «فرصت سربازی امام زمان(عج) و فرصت جوانی است» که ما باید قدر آن را بدانیم و ارزش آن را بفهمیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با اشاره از هدف اولیه ورود طلبه به حوزه علمیه، این هدف را شناخت خداوند متعال، خودسازی و خدمت به خلق عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه طلبگی، شغل نیست و ما از به کاربردن این تعبیر، پرهیز و احتراز داریم، اضافه کرد: شغل در عرف انصراف به منبع و محل درآمد دارد، طلبگی مسیری برای پول در آوردن نیست، بلکه نقش ویژه‌ای است که روزی پیامبران به آن اهتمام داشتند. از طرف دیگر طلبگی کاری فوق‌العاده جدی است و باید برای آن سرمایه خاص وضع شود در حالی که شغل، زمینه‌ای برای مشغولیت و صرف وقت است.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان تأکید کرد: پس آینده شغلی طلبه، تداوم کاری است که انبیاء انجام می‌دادند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • افزایش دمای هوای همدان
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود