Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی روز دوشنبه همزمان با روز وقف در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون هشت هزار و ۷۵۱ موقوفه و بیش از ۲۰ هزار رقبه،  پنج هزار و ۳۳۹ مسجد، ۴۶۳ حسینیه، ۸۸ تکیه، فاطمیه، مهدیه و زینبیه و ۵۹۸ آرامستان برای دفن اموات در حوزه وقف استان وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل جهت اخذ سند برای موقوفات استان، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون برای یک هزار و ۲۱۴ موقوفه سند اخذ شده و سند ۱۶۳ موقوفه نیز تبدیل به سند تک برگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هر موقوفه باید شناسه ملی داشته باشد، گفت: در این مدت در راستای بازبینی شناسه ملی موقوفات برای ۴۰۳ موقوفه استان شناسه ملی اخذ شده است.

حجت الاسلام حسینی مختومه شدن ۱۱۸ پرونده در له موقوفات در مراجع قضایی، تعیین تکلیف ۱۳۵ پرونده حقوقی، تجدید اسناد اجاره ۲ هزار و ۵۴۲ موقوفه و مرمت و بازسازی بیش از ۲۵ امامزاده در نقاط مختلف استان را از جمله اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون ساخت و ساز عمده از جمله در امامزاده های جبلکی ورزقان با مشارکت مجتمع مس سونگون، سیداحمد مرند، سیدابراهیم مراغه، سیداسماعیل میانه، شاه قاسم کلیبر، ابراهیم خلیل جوشون و سیدجبرائیل آستانه در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات این اداره کل در شرایط کرونایی جامعه در قالب کمک های مومنانه برای رسیدگی به نیازمندان سطح استان گفت: در این ایام ۵۲ هزار و ۴۸۸ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان، ۴۸ هزار و ۴۳۴ بسته بهداشتی، ۲۳۲ ذبح قربانی در محل موقوفات، بیش از ۲۵۳ هزار غذای گرم و ۲۰۰ البسته بیمارستانی توزیع شده است.

حجت الاسلام حسینی، ادامه داد: با توجه به محدودیت های کرونایی و برای جبران ضرر مستاجران رقبه های استان، اجاره بهای ۲۷۴ رقبه مورد بخشش قرار گرفته و در این راستا ۲۵ گروه جهادی در قالب ۱۱۴ نفر راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: در دهه محرم نیز پنج هزار و ۷۰ بسته معیشتی و ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده و توزیع آن همچنان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، راه اندازی کاروان های نسیم انتظار، ضیافت الهی، کاروان شمیم کرامت، نشاط معنوی، ولایت علوی، بصیرت عاشورایی، شمیم خدمت در رابطه با اشتغالزایی در امامزاده ها با هماهنگی کمیته امداد و فنی و حرفه ای، حمایت از هیات های حسینی، توزیع ۷۰۰ بسته اقلام آموزشی در قالب مهر تحصیلی به ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان بین دانش آموزان نیازمند، رزمایش سلامت در ۲۰ بقعه متبرکه و اعزام ۱۰۰ نفر از روحانیان بومی و اعزامی از قم به مساجد را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه فرهنگی اعلام کرد.

حجت الاسلام حسینی، افزود: در حوزه خدمات اجتماعی قدم های مثبت و موثری از سوی این اداره کل انجام شده که از جمله شامل اجرای کارهای مقدماتی و شروع ساخت دارالایتام و مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست به ظرفیت ۴۰۰ نفر در محوطه قبرستان قوله و سرای سالمندان در قبرستان عمو زین الدین با بیش از ۱۵ هزار مترمربع با صرف بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی خیران در تبریز است.

وی با اشاره به انجام کارهای عمرانی و زیربنایی در راستای احیای نیات واقفان خیراندیش یادآوری کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه کشاورزی بیش از ۶۱۹ باغ استان به روز رسانی و نهال کاری می شود.

دانشکده علوم قرانی در سطح تحصیلات تکمیلی در تبریز ایجاد می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در سالیان گذشته برای ایجاد دانشکده علوم قرانی در تبریز، گفت: در سفر اخیر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه این موضوع دوباره مطرح شد و حجت الاسلام خاموشی برای پیگیری این موضوع قول مساعد داد.

حجت الاسلام حسینی، ادامه داد: هم اکنون ۲۳ دانشکده علوم قرآنی در کل کشور وجود دارد که یکی از آن ها در مراغه بوده و دانشکده علوم قرآنی تبریز نیز برای جذب دانش آموختگان دانشگاه های علوم قرآنی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تبریز وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تبریز سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تبریز وقف مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی حجت الاسلام حسینی دانشکده علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پرونده‌های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می‌شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می‌شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آنها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می‌کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات‌های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات‌ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می‌کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.

کد خبر 6096345 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • وقوع حادثه ترافیکی دوم در محور پیرانشهر - نقده در کمتر از ۳ ساعت
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید