Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@05:34:37 GMT

ضرورت تعیین تکلیف حکم شهردار همدان توسط وزارت کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۰۴۸

ضرورت تعیین تکلیف حکم شهردار همدان توسط وزارت کشور

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها؛ اولین روز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر همدان با کنار گذاشتن عباس صوفی شهردار همدان و معرفی مجید شاکری به عنوان سرپرست شهرداری همدان مواجه شد که نزدیک به ۶۰ روز از این اتفاق می‌گذرد.

فرآیند انتخاب شهردار نیز با کش و قوس‌های فراوانی همراه بود، از معرفی لیست ۸ نفره تا انصراف و معرفی نفرات جدید تا رسیدن به مرحله حذف نفرات و انتخاب نهایی که حاشیه‌های زیادی همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اعلام شد سید مسعود حسینی با ۱۰ رأی به عنوان شهردار همدان معرفی شد.

در این مدت همچنان حکم سید مسعود حسینی از طریق وزارت کشور صادر نشده و هر روز اخبار ضد و نقیض از تأیید قطعی حکم و عدم تأیید او به گوش می‌رسد، برخی علت تأخیر صدور حکم حسینی را نداشتن سابقه در شهرداری عنوان می‌کنند و برخی اخبار نیز از ادامه تلاش‌های گسترده برای تأیید حکم حسینی و تأیید حکم حکایت دارد.

پروژه‌های مهم شهری پیش از آغاز دوره ششم تعطیل شده بود

مهدی حیدری رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعطیلی پروژه‌های مهم شهری همدان اظهار داشت: پروژه‌های مهم شهری همدان مانند پل غدیر، پل شهید همدان و پارکینگ آقاجانی بیگ در اواخر شورای پنجم عملاً تعطیل شده بودند.

وی افزود: آن زمان اگر آقایان سکوت کرده بودند و سر و صدا نمی‌کردند به این دلیل بوده که سبک مدیریت آنها حاکم بوده است.

حیدری با اشاره به سرپرست فعلی شهرداری همدان گفت: در حال حاضر سرپرست فعلی شهرداری همدان با تمام اختیارات در حال رفع و رجوع امورات شهری همدان است.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم تمام تلاش ما این است تا تمام پروژه‌های شهری را مجدد راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به حواشی به وجود آمده در بحث تعطیلی پروژه‌های شهری همدان بیان کرد: همه آقایانی که الان سر و صدا می‌کنند در دوره قبل سکوت کرده بودند چرا که سبک مدیریتی به نفع آنها بود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل اسلامی شهر همدان عنوان کرد: این نفع شامل به کارگیری نزدیکان و تخلفات ساختمانی آنها بود.

حیدری با اشاره به علت تأخیر تأیید شهردار منتخب گفت: وزارت کشور باید در این باره پاسخگو باشد ما در زمان قانونی شهردار منتخب خود را انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: وزارت کشور باید اعلام کند که مورد تأیید است یا خیر و متأسفانه مهلت قانونی وزارت کشور هم به پایان رسیده و پاسخی به ما نداده‌اند.

آقایان پاسخگوی برزخ فعلی مدیریت شهری باشند

در همین زمینه عضو شورای اسلامی شهر همدان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آقایان پاسخگوی برزخ فعلی مدیریت شهری باشند و جسارت عذرخواهی داشته باشید، ادامه داد: امروز تمام پروژه‌های شهر تعطیل بوده و مردم بلاتکلیف هستند همچنین شورا اسلامی به دلیل نبود عدم ارجاع طرح و لایحه تعطیل است و آقایان باید پاسخگوی برزخ فعلی باشند.

حمید بادامی‌نجات در گفتگو با این ادعا اینکه مدیریت شهری همدان در برزخ قرار گرفته است، اظهار داشت: زمانی که تعدادی از اعضای شورای اسلامی خواستند سرپرست برای شهرداری انتخاب کنند بنده اعلام کردم که بگذارید آقای صوفی شهرداری فعلی همدان به عنوان سرپرست باشد تا تعیین تکلیف انتخاب شهردار اما این افراد نپذیرفتند به همین دلیل این افراد به دلیل خسارتی که امروز به شهر وارد کردند اول در پیشگاه خداوند متعال و بعد در برابر مردم باید پاسخگو باشند.

وی افزود: یک نفر از این آقایان اعضای شورا که ادعا داشتند آقای صوفی را برداریم بیایند الان پاسخگو باشند که در این مدت کار مردم شهر قفل شده و کسی نیز پاسخگوی این وضعیت نیست.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به روند انتخاب سرپرست شهرداری همدان گفت: زمانی که مجید شاکری به عنوان سرپرست شهرداری همدان انتخاب شد ایشان در مشهد حضور داشتند و به اعضای شورا اعلام کردند که اگر می‌خواهید من را به عنوان شهردار انتخاب کنید سرپرستی شهرداری همدان را قبول می‌کنم.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: ایشان اعلام کردند اگر نمی‌خواهید من شهردار شوم بگذارید آقای صوفی بماند و کسی را به عنوان سرپرست معرفی کنید که در آینده می‌خواهید این فرد را به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور اعلام کنید این تذکر را پیش از اینکه آقای شاکری به عنوان سرپرست انتخاب شوند را به اعضا شورا گفته بودند.

وی با بیان اینکه هر ۷ نفری که رأی داده‌اند امروز باید از مردم همدان عذرخواهی کنند، بیان کرد: امام جمعه همدان کاملاً حرفی دقیق زدند مدیریت شهری همدان امروز در بزرخ گرفتار شده است و هیچکس هم در شهرداری کسی را قبول ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: امروز تمام پروژه‌های شهری همدان تعطیل شده و مردم همدان بلاتکلیف هستند همچنین شورای اسلامی شهر همدان هم به دلیل اینکه هیچ طرح و لایحه‌ای به آن ارجاع داده نمی‌شود تعطیل است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه اعضای شورایی که این وضعیت را برای شهر همدان ایجاد کرده‌اند جسارت عذرخواهی را داشته باشند، گفت: خسارت غیر مستقیمی که این تصمیم اشتباه به شهر وارد کرده چندین میلیارد تومان بوده و حداقل باید یک نفر از این آقایان باید جسارت عذرخواهی از مردم همدان را داشته باشد.

وی افزود: فردا در قیامت باید پاسخگوی خیانتی که به مردم همدان شده است باشیم تصمیم اشتباه شورای اسلامی شهر همدان امروز همدان را در برزخ فرو برده است.

به نظر می‌رسد در این مدت کلانشهر همدان بدون شهردار و در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد، گویا مجید شاکری سرپرست شهرداری همدان که خود از گزینه‌های نهایی شهردار شدن بود، هیچ نامه‌ای را امضا نمی‌کند و به همین دلیل تمام پروژه‌ها و کارهای مردم روی زمین مانده است.

امیدواریم در نهایت هر چه زودتر تکلیف شهردار همدان مشخص شود تا پایتخت و تاریخ و تمدن ایران زمین از بلاتکلیفی خارج و بیش از این مردم دیار الوند آسیب نبینند.

کد خبر 5318737

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری همدان شورای شهر شورای شهر همدان ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا زلزله کرمانشاه گرگان کهگیلویه و بویراحمد اربعین 1400 سیستان و بلوچستان واکسیناسیون کرونا قزوین احمد وحیدی شورای اسلامی شهر همدان سرپرست شهرداری همدان عنوان سرپرست پروژه های شهر شهردار همدان مدیریت شهری وزارت کشور شهری همدان تمام پروژه اعضای شورا مردم همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟

ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به گزارش ایلنا، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در چند سال گذشته و وعده‌های نمایندگان مجلس یازدهم، ظاهراً آن‌ها نتوانسته‌اند نظر مثبت اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص را جلب کنند و نشست‌هایی که برگزار شده موفق نبوده است.

در حال حاضر پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قراردادهای مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود